کتاب مبانی بیوشیمی

Basics of biochemistry
ویژه دانشجویان رشته تربیت بدنی
کد کتاب : 96546
شابک : 978-6003554221
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مبانی بیوشیمی اثر فتح الله هاویل

ما در هر لحظه با مواد شیمیایی روبرو هستیم، لباس ‫هایی که در حین انجام فعالیت ‫های ورزشی می ‫پوشیم، غذاها و مکمل ‫های غذایی که می‫ خوریم، دارویی که برای درمان مصرف می‫ کنیم و قلم و کاغذی که این مطالب را روی آن می‫ خوانیم و هم چنین، نفت و گاز که برای راه اندازه چرخه‫ های صنعت، تامین سوخت خودرو و گرم کردن خانه به کار می‫ بریم مجموعه ‫ای ‫از چند نوع ماده شیمیایی هستند.
تا اینجا می‫ توان گفت که شیمی با مواد پیرامون ما سروکار دارد، اما جستجو و تحقیق درباره مواد طبیعی و فرآورده ‫های مصنوعی موجود در پیرامون ما، تنها شامل وضع موجود آنها نیست، بلکه شامل تغییراتی که در آن‫ها رخ می‫ دهد نیز می‫ باشد. بنابراین می‫توان خلاصه کرد و گفت علم شیمی درباره ساختمان و خواص مواد، تغییر آنها و همچنین خواص کاربردی آنها در زندگی بحث می‫ کند.
از لحاظ واژه شناسی بیو به معنی زیست (چگونگی عوامل زیستی موجود زنده) می‫ باشد و بیوشیمی چگونگی ترکیبات، واکنش ‫ها و تغییرات بدن موجود زنده را از لحاظ شیمیایی بررسی می ‫نماید. پس علم بیوشیمی به بررسی زیست شناختی موجود زنده، از طریق علم شیمی می‫پردازد.
قابل ذکر است که تغییرات و واکنش ‫های بدن انسان می‫ تواند تحت تاثیر حرکت اندام‫ ها قرار گیرد و ورزش به عنوان یک عامل و محرک، اعمال اثر نماید و به علاوه درک علم فیزیولوژی ورزش و تمرین تا حد بسیار زیادی به گسترش آگاهی و دانش فرد نسبت به سازو کارهای سلولی، زیر سلولی، و مولکولی بستگی دارد که نحوه پاسخگویی و سازگاری بدن با ورزش شدید و سبک را توصیف می‫کنند، بنابراین درک بهتر علم فیزیولوژی ورزش و تمرین در ابتدا نیازمند درک علم بیوشیمی است.هدف از تدوین این کتاب، در اصل فراهم آوردم اطلاعاتی درخصوص مبانی علم بیوشیمی برای مطالعه دانشجویان تربیت بدنی وعلوم ورزشی است. در نوشتن این کتاب، کوشیده ایم تا به مفاهیم مختلف بیوشیمی مرتبط با فیزیولوژی ورزش و تمرین بپردازیم. همچنین سوالات تشریحی و چند جوابی را در انتهای هر فصل به منظور ارزیابی شخصی دانشجو از میزان دریافت مطالب آورده ایم.

کتاب مبانی بیوشیمی