نوشابه امیری

نوشابه امیری

نوشابه امیری (زادهٔ ۱۳۳۱) گوینده و روزنامه‌نگار ایرانی است. او از ۱۰ سالگی (سال ۱۳۴۱) وارد رادیو و ۱۸ سالگی (سال ۱۳۴۹) به‌طور حرفه‌ای وارد دوبله شد. از کارهای پرآوازهٔ او می‌توان به دوبلهٔ «کُنا» در کارتون سرندیپیتی، «استرلینگ» در رامکال و «جک» در خانواده دکتر ارنست اشاره کرد. نوشابه امیری در سال ۱۳۳۱ به دنیا آمد. همسر وی هوشنگ اسدی منتقد فیلم و روزنامه‌نگار می‌باشد. او لیسانس روزنامه‌نگاری و فوق لیسانس جامعه‌شناسی را دریافت کرده‌است. کار روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۵۰ شروع کرده و همچنین عضو شورای سردبیر نشریه گزارش فیلم از سال ۱۳۶۹، و مدیریت دوبلاژ سال ۱۳۶۹ بوده‌است. وی هم‌اکنون سردبیر روزنامه الکترونیکی ایرانیان در اروپا به نام روز آنلاین می‌باشد.
نوشابه امیری را اولین خبرنگار زن ایرانی که با روح‌الله خمینی مصاحبه کرد می‌دانند. امیری به همراه همسرش اسدی از گردانندگان اصلی نشریهٔ موفق و پرمخاطب «گزارش فیلم» بودند. در جلسات اکران ماه مجله گزارش فیلم به همراه بهروز رضوی، جلسات را برگزار می‌کردند. وی چندی پیش به همراه همسرش در فرانسه اقامت گزید. نوشابه امیری هم‌اکنون یکی از نویسندگان پایگاه خبری روزآنلاین است.او همچنین مجری برنامه چهره ها در شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال می باشد.
گوینده برنامه کودک رادیو از ۱۳۴۱، کار در مطبوعات از ۱۳۵۱، فیلم نامه‌نویسی از ۱۳۶۵ و مدیریت دوبلاژ از ۱۳۶۸. امیری یکی از همکاران در تولید برنامه پرطرفدار مسابقه هفته هم بوده‌است.

کتاب های نوشابه امیری

جدال با جهل


تخت خواب مامان و بابا


کیمیاگر رابونیای


غذا حاضره


ژرمی یک هیولا می کشد


مسابقه ی حسادت


مامان خوکی


ملاقات دختر کوچولو و موش


چقدر حوصله ام سررفته


قرار ملاقات موش کوچولو


همشاگردی نینا


روز استخر


شاهزاده خانم شیک پوش


دوست صمیمی شاهزاده خانم


کمی ادب بد نیست


روز موسیقی


یه تی پاگنده


گلوپس


پستانک نینا


یک برادر کوچولو برای نینا


من از همه زیباترم