پل اکمن

پل اکمن

پل اکمن (Paul Ekman‎؛ زادهٔ ۱۵ فوریه ۱۹۳۴) یک دانشمند در زمینه زبان بدن روان‌شناسی و انسان‌شناسی اهل ایالات متحده آمریکا است.
بر اساس نظریه وی، در خصوص رفتارهای ناخودآگاه مغز و تأثیر آن بر حالتهای غیرارادی، سریال "به من دروغ بگو" (Lie to me) در سه سیزن در آمریکا ساخته شد. در حال حاضر بعد از انتشار صدها مقاله، پل اکمن کتابی را به تازگی روانه بازار کرده‌است در خصوص "حرکت به سوی جهانی در شفقت " که در این کتاب اهمیت نوع دوستی در دنیای جهانی ما توضیح می‌دهد. پل اکمن این کتاب را پس از ساعتها ملاقات و مذاکره با دالای لاما منتشر کرده‌است.
نام پل اکمن (Paul Ekman) را در بسیاری از کتب مرجع روانشناسی، در کنار داروین و فروید و بزرگانی مانند آنها می‌بینیم. مردی که بیش از ۶ دهه عمر خود را صرف مطالعه در مورد احساسات انسانها و به‌طور خاص، «دروغ و فریب» در «گفتگوها و ارتباطات و مذاکره» کرده‌است. در ویکی‌پدیا ذکر شده: «او به قوی‌ترین انسان در تشخیص دروغ در جهان مشهور است». (۱)). آنچه که بین پل اکمن و دروغ، رابطه ایجاد می‌کند، سالهای زیادی است که روی همه جنبه‌های آن، از جمله بروز بیرونی و نشانه‌های احساسی ناشی از دروغگویی در چهره وقت گذاشته و مطالعه کرده‌است.
به همین دلیل است که حوزهٔ «تشخیص احساسات در مذاکره» معمولاً با معرفی پل اکمن و کارهای او آغاز می‌شود.

کتاب های پل اکمن