خوله حمدی

خوله حمدی

خوله حمدی خانم نویسنده عربی زبان تونسی متولد ۲۱ تیر ۱۳۶۳ (۱۲ ژوئیهٔ ۱۹۸۴) در تونس است. او استاد دانشگاه ملک سعود در ریاض است و در آن دانشگاه فناوری اطلاعات تدریس می‌کند و هم‌اکنون ساکن ریاض است. او تا کنون چند رمان پرفروش را در کارنامه ادبی خود داشته‌است. او مدرک مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد مدیریت خود را از دانشکده مدیریت شهر سن-اتین فرانسه در سال ۲۰۰۸ کسب کرد. همچنین وی در سال ۲۰۱۱ موفق به اخذ درجه دکترا در رشته ریاضیات کاربردی گرایش تحقیق در عملیات از دانشگاه صنعتی ترویس فرانسه شد.
خوله حمدی اولین بار با کتاب «احلام الشباب» وارد دنیای نویسندگی شد. این کتاب که منعکس کننده خاطرات یک دختر مسلمان است در سال ۲۰۰۶ در ۳۲۰ صفحه به زبان عربی منتشر شد.
پس از آن دومین کتاب او در سال ۲۰۱۲ تحت عنوان «فی قلبی أنثی عبریة» به زبان عربی منتشر شد. این کتاب او که الهام گرفته از یک داستان واقعی است، داستان یک دختر یهودی تونسی را روایت می‌کند که پس از تأثیر گرفتن از شخصیت یک دختر یتیم مسلمان و علاقه‌مند شدن به یک جوان لبنانی که یکی از نیروهای مقاومت لبنان است، اسلام می‌آورد. این کتاب جز پرفروش‌ترین رمان‌ها شناخته شده و تا کنون بیش از ۴۷ بار تجدید چاپ شده‌است. این کتاب با نام آن دختر یهودی در سال ۱۳۹۷ در ایران به چاپ رسیده‌است.
پس از آن کتاب «غربة الیاسمین» در سال ۲۰۱۵ از این نویسنده انتشار یافت. این کتاب بیشتر در مورد مشکلات پناهندگان عرب در کشور فرانسه است.
«أن تبقی» کتاب بعدی خوله حمدی بود که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این رمان بر مشکلات پناهندگان عرب در اروپا و هویت دوگانه آنها تمرکز دارد.
کتاب بعدی او «أین المفر» بود که در سال ۲۰۱۸ به چاپ رسید. این کتاب انقلابهای اتفاق افتاده در جهان عرب به ویژه کشور تونس را در غالب یک داستان موشکافی می‌کند. خوله حمدی تاکنون چهار کتاب داستان پرفروش در کارنامه ادبی خود داشته‌است.

کتاب های خوله حمدی

آن دختر یهودی