دروتی رو

دروتی رو

دکتر دوروتی رو (Née Conn; 17 دسامبر 1930 - 25 مارس 2019) یک روانشناس و نویسنده استرالیایی بود که زمینه مورد علاقه او افسردگی بود. بدنیا آمدن؛ نیوکاسل، NSW سیدنی، NSW درگذشت. رو در چهل سالگی به انگلستان آمد و در دانشگاه شفیلد کار می کرد و رئیس بخش روانشناسی بالینی لینکلن شایر بود. او علاوه بر آثار منتشر شده اش در مورد افسردگی، یک ستون نویس منظم در بریتانیا بود.
او وقت خود را صرف کار با بیماران افسرده کرد و از طریق گوش دادن به داستان های آنها، مدل پزشکی بیماری روانی را رد کرد، در عوض در نظریه سازه شخصی کار کرد. او معتقد بود که افسردگی نتیجه باورهایی است که فرد را قادر به زندگی راحت با خود یا دنیا نمی کند. از همه مهم‌تر این اعتقاد به «دنیای عادلانه» است (که بدها مجازات می‌شوند و خوب‌ها پاداش می‌گیرند) که در صورت وقوع فاجعه، احساس ترس و اضطراب را تشدید می‌کند. بخشی از بهبودی پذیرش این است که دنیای بیرونی غیرقابل پیش بینی است و ما نسبتاً کمی از آن را کنترل می کنیم.
در ژوئیه 1989، رو در کنار دیگران، استیون رز، فرانک سیوفی، اسقف دورهام و مایکل بنتین، در برنامه گفتگوی تلویزیونی بریتانیا پس از تاریکی ظاهر شد.
بی‌بی‌سی در سال 2009 پس از اینکه ویرایش تولید مصاحبه رادیویی او دیدگاه‌های او را در مورد تأثیر مذهب در ایجاد ساختار برای زندگی مردم نشان داد، مجبور شد از او عذرخواهی کند.

کتاب های دروتی رو