فرناندو سورنتینو

فرناندو سورنتینو

سورنتینو متولد سال 1942 در بوئنوس آیرس آرژانتین متولد شد. او نویسنده ای صاحب سبک در ادبیات آمریکای لاتین است که با در هم آمیختن خیال و دنیای واقعی، تصاویر و داستان هایی جذاب و طنزآمیز خلق می کند. کارنامه ی ادبی او شامل داستان های کودکان و نوجوانان، داستان های بزرگ سال و نیز آثار پژوهشی در حوزه ی ادبیات آمریکای لاتین است. سورنتینو علاوه بر کتاب حاضر چندین کتاب و مجموعه داستان دیگر نیز برای کودکان و نوجوان نوشته است که مهم ترین آن ها عبارت اند از: پاداش شاهزاده، داستان های دروغگو و فریب کاران فریب خورده که نشر هوپا ترجمه و چاپ کرده است.

کتاب های فرناندو سورنتینو

فریب کاران فریب خورده


داستان های دروغگو


پاداش شاهزاده


گفتگو با بورخس


زن وسطی


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟

چرا باید کودکان را با داستان ها آشنا کنیم

داستان ها نقشی مهم و حیاتی در رشد و پیشرفت کودکان دارند. کتاب هایی که می خوانند و شخصیت هایی که از طریق ادبیات با آن ها آشنا می شوند، می توانند به دوستانشان تبدیل شوند.

جهانی نو با پیوند ژانرهای علمی تخیلی و فانتزی

چه اتفاقی می افتد وقتی دو ژانر علمی تخیلی و فانتزی، و انتظارات متفاوتی که از آن ها داریم، در تار و پود یکدیگر تنیده شوند؟