دانیل لیتل

دانیل لیتل

دانیل لیتل (متولد 1949) استاد فلسفه در دانشگاه میشیگان-دیربورن و استاد جامعه شناسی و سیاست عمومی در دانشگاه میشیگان، آن آربور است. او قبلاً به عنوان رئیس دانشگاه میشیگان-دیربورن (2000-2018) خدمت می کرد. دانیل لیتل در سال 1971 دو مدرک کارشناسی در فلسفه و ریاضیات از دانشگاه ایلینویز در اوربانا-شامپین و دکترای فلسفه از دانشگاه هاروارد در سال 1977 گرفت.
لیتل پس از حضور در دانشگاه هاروارد در سمت‌های هیئت علمی در دانشگاه ویسکانسین-پارکساید، کالج ولزلی، دانشگاه کلگیت و دانشگاه باکنل خدمت کرد. او بین سال‌های 1996 تا 2000 به عنوان معاون امور آکادمیک در دانشگاه باکنل خدمت کرد. زمینه‌های تخصصی و شایستگی او شامل فلسفه علوم اجتماعی، فلسفه اجتماعی و سیاسی، و مطالعات آسیایی است.
او یک محقق فعال است و در زمینه مبانی علوم اجتماعی مطالب و سخنرانی های زیادی داشته است. کتاب او در سال 2003 پارادوکس ثروت و فقر است که در مورد مسائل اخلاقی مطرح شده توسط توسعه اقتصادی در جهان سوم بحث می کند. کتاب های جدیدتر شامل مشارکت های جدید در فلسفه تاریخ (2010) و جهت گیری های جدید در فلسفه علوم اجتماعی (2016) است. او به طور فعال در جامعه شهری دیترویت درگیر است و در هیئت‌های غیرانتفاعی در میشیگان که مربوط به حقوق مدنی، روابط نژادی و بهبود درک بین گروهی هستند، خدمت می‌کند. او در حال حاضر در هیئت مدیره لیگ میشیگان برای سیاست عمومی و شبکه دسترسی به کالج میشیگان، با خدمات هیئت مدیره قبلی با نیو دیترویت، شهر سال دیترویت، لیگ شهری دیترویت، تلویزیون عمومی دیترویت، و انجمن جانورشناسی دیترویت خدمت می کند. او یکی از اعضای هیئت علمی اصلی برنامه علوم، فناوری و سیاست عمومی (STPP) از طریق دانشکده سیاست عمومی جرالد آر. فورد دانشگاه میشیگان است.

کتاب های دانیل لیتل

تبیین در علوم اجتماعی