کتاب تبیین در علوم اجتماعی

Varieties of Social Explanation
درآمدی به فلسفه علم الاجتماع
کد کتاب : 80584
مترجم :
شابک : 978-9645633101
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 434
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب تبیین در علوم اجتماعی اثر دانیل لیتل

پروفسور لیتل مقدمه ای بر فلسفه علوم اجتماعی با تأکید بر اشکال اصلی تبیین در علوم اجتماعی ارائه می دهد: عقلانی- قصدی، علّی، کارکردی، ساختاری، ماتریالیستی، آماری و تفسیری. این کتاب در مورد تحولات اخیر، به ویژه در پرداختن به نظریه انتخاب عقلانی، بنیادهای خرد برای تبیین اجتماعی، ایده برتری گرایی، کارکردگرایی، و بحث های جاری نسبی گرایی بسیار قوی است. بینش پروفسور لیتل که مانند فلسفه طبیعی، مورد توجه ویژه است. علم، فلسفه علوم اجتماعی می تواند از بررسی نمونه های علمی واقعی سود ببرد. در سراسر کتاب، نظریه فلسفی با کارهای تجربی اخیر در مورد جامعه کشاورزی و صنعتی که از علوم سیاسی، جامعه شناسی، جغرافیا، مردم شناسی و اقتصاد برگرفته شده است، ادغام شده است. این متن با نگارش واضح و ساختارمند، ابزارهای منطقی و مفهومی لازم را برای مقابله با بحث در لبه برش فلسفه معاصر علوم اجتماعی. برای فیلسوفان، دانشمندان علوم اجتماعی و دانشجویان آنها ضروری خواهد بود.

دانیل ای. لیتل (به انگلیسی: Daniel E. Little) (زاده ۱۹۴۹) استاد فلسفه در دانشگاه میشیگان–دیربورن و استاد جامعه‌شناسی و سیاست عمومی در دانشگاه میشیگان، ان‌آربور است. او پیشتر به عنوان رئیس دانشگاه میشیگان–دیربورن (۲۰۰۰–۲۰۱۸) خدمت می‌کرد.

کتاب تبیین در علوم اجتماعی

دانیل لیتل
دانیل لیتل (متولد 1949) استاد فلسفه در دانشگاه میشیگان-دیربورن و استاد جامعه شناسی و سیاست عمومی در دانشگاه میشیگان، آن آربور است. او قبلاً به عنوان رئیس دانشگاه میشیگان-دیربورن (2000-2018) خدمت می کرد.دانیل لیتل در سال 1971 دو مدرک کارشناسی در فلسفه و ریاضیات از دانشگاه ایلینویز در اوربانا-شامپین و دکترای فلسفه از دانشگاه هاروارد در سال 1977 گرفت.لیتل پس از حضور در دانشگاه هاروارد در سمت‌های هیئت علمی در دانشگاه ویسکانسین-پارکساید، کالج ولزلی، دانشگاه کلگیت و دانشگاه باکنل خدمت کرد. او ...
دسته بندی های کتاب تبیین در علوم اجتماعی