محمدرضا محمدی نیکو

محمدرضا محمدی نیکو

درباره ی شاعرمحمد رضا محمدی (نیکو) در سال 1340 ه. ش در تهران چشم به جهان گشود پس از گذرانیدن تحصیلات ابتدایی، مقطع متوسطه را در دبیرستان دار الفنون و سپس لیسانس خود را در رشته ی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه علامه طباطبایی اخذ نمود.محمدی علاوه بر فیلمنامه نویسی کارگردانی چند کار مستند تلویزیونی را تاکنون انجام داده است.محمدی تاکنون به کشورهای متعددی سفر کرده است که بخشی از سفرنامه های وی در سالهای اخیر در پاورقی روزنامه اطلاعات، انتشار یافته است.آثار شاعرنخستین اثر وی مجموعه شعری با نام «سرزمین بی آسمان» است که در سال 1374 چاپ گردید. شعرهای این شاعر در نشریات مختلف کشور و برخی از جنگ های ادبی منتشر شده است.سایر آثار محمدی عبارتند از: «گزیده ادبیات معاصر، شماره 91»، «شعر امروز» که کار مشترکی با آقای ساعد باقری باشد. کتابی شامل داستانهایی از زندگی مولانا با نام «خداوندگار»، «آرش کمانگیر» و ...

کتاب های محمدرضا محمدی نیکو

آرش کمانگیر


بان (شومیز)


افسانه فریدون 1 (شومیز)


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟

جهانی نو با پیوند ژانرهای علمی تخیلی و فانتزی

چه اتفاقی می افتد وقتی دو ژانر علمی تخیلی و فانتزی، و انتظارات متفاوتی که از آن ها داریم، در تار و پود یکدیگر تنیده شوند؟