گیل تمساخ لمون

گیل تمساخ لمون

گیل تمساخ لمون (زاده 7 سپتامبر 1973) نویسنده ای است که در مورد نقش زنان و دختران در سیاست خارجی نوشته است.  او به‌عنوان عضو ارشد در برنامه زنان و سیاست خارجی با شورای روابط خارجی همکاری می‌کند . لمون که فارغ التحصیل دانشگاه میسوری و مدرسه بازرگانی هاروارد است، موضوعات مختلفی مانند کارآفرینی زنان، زنان در ارتش، ازدواج اجباری و کودکان، سوریه و افغانستان را پوشش داده است. او همچنین به عنوان عضو هیئت مدیره مرسی کورپس و مرکز بین المللی تحقیقات زنان، و به عنوان عضو کمیته برتون وودز خدمت کرده است. او به زبان های اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی صحبت می کند و به زبان های دری و کرمانجی اصلی مسلط است.

او متولد یک خانواده یهودی، دختر پدری عراقی است.خانواده پدری او اهل عراق و بخشی از کردستان عراق هستند. پدرش در بغداد به دنیا آمد اما در کودکی به دلیل مذهبش مجبور به ترک کشور شد.
لمون مدرک لیسانس روزنامه نگاری را از دانشکده روزنامه نگاری دانشگاه میسوری دریافت کرد. از سال 1997 تا 2004، او در واحد سیاسی ABC News کار کرد، جایی که او سیاست ریاست جمهوری و مسائل مربوط به سیاست عمومی را پوشش داد،

در سال 2004، لمون تحصیل در رشته MBA را در هاروارد آغاز کرد. در طول مطالعه، او شروع به نوشتن در مورد کارآفرینی زنان در مناطق درگیری و پس از مناقشه کرد و به رواندا و افغانستان سفر کرد.لمون دو سال بعد با مدرک MBA فارغ التحصیل شد و جایزه دین HBS 2006 را برای کار خود در این زمینه دریافت کرد.او سپس به کار بر روی کارآفرینی زنان در جهان ادامه داد و کشورهای بیشتری مانند بوسنی و لیبریا را تحت پوشش قرار داد.

کتاب های گیل تمساخ لمون

دختران کوبانی


خیاط خانه ی خیرخانه