کتاب دختران کوبانی

The daughters of Kobani
حکایتی از شورش ، شهامت و عدالت خواهی
کد کتاب : 89338
مترجم :
شابک : 978-6004615136
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب دختران کوبانی اثر گیل تمساخ لمون

در سال 2014، شمال شرق سوریه ممکن است آخرین جایی باشد که انتظار دارید انقلابی با محوریت حقوق زنان پیدا کنید. اما در آن سال، یک شبه نظامی کاملا زن در شهر کوچکی که کمتر کسی نامش را شنیده بود، با داعش روبرو شد: کوبانی. در آن زمان، دولت اسلامی بخش‌های وسیعی از کشور را درنوردیده بود، شهرها را به شهر دیگر می‌برد و وحشت را گسترش می‌داد، زیرا جنگ داخلی سراسر آن را می‌سوخت. از آن رویارویی غیرمحتمل در کوبانی، یک نیروی جنگی پدید آمد که در سراسر شمال سوریه در کنار ایالات متحده به جنگ علیه داعش خواهد پرداخت. در این روند، این زنان دیدگاه سیاسی خود را گسترش دادند و مصمم بودند که برابری زنان را با مبارزه - خانه به خانه، خیابان به خیابان، شهر به شهر- با مردانی که زنان را خرید و فروش می کردند، به واقعیت تبدیل کنند.
بر اساس سال‌ها گزارش‌های روی زمین، «دختران کوبانی» داستان فراموش‌نشدنی زنان شبه‌نظامی کرد است که احتمالا بخشی از بهترین امید جهان برای توقف داعش در سوریه شده‌اند. گیل تزماخ لمون، نویسنده پرفروش، برگرفته از صدها ساعت مصاحبه، ما را با زنانی آشنا می‌کند که در خط مقدم می‌جنگند، که مصمم هستند نه تنها وحشت داعش را خاموش کنند، بلکه ثابت کنند که زنان می‌توانند در جنگ رهبری کنند و باید از حقوق مساوی برخوردار شوند. . در کمک به تحکیم شکست سرزمینی داعش، که وحشیگری آن نسبت به زنان جهان را شگفت زده کرد، این زنان نقش اصلی را در خنثی کردن تهدیدی که این گروه در سرتاسر جهان ایجاد می کرد، ایفا کردند. در این فرآیند، آنها احترام و حمایت نظامی قابل توجهی از نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده را به دست آوردند.
دختران کوبانی با گزارش دقیق و قدرتمندانه، نوری را بر روی گروهی از زنان می تاباند که قصد دارند نه تنها دولت اسلامی را در میدان جنگ شکست دهند، بلکه زندگی زنان را در گوشه ای از خاورمیانه و فراتر از آن تغییر دهند.

کتاب دختران کوبانی

گیل تمساخ لمون
گیل تمساخ لمون (زاده 7 سپتامبر 1973) نویسنده ای است که در مورد نقش زنان و دختران در سیاست خارجی نوشته است. او به‌عنوان عضو ارشد در برنامه زنان و سیاست خارجی با شورای روابط خارجی همکاری می‌کند . لمون که فارغ التحصیل دانشگاه میسوری و مدرسه بازرگانی هاروارد است، موضوعات مختلفی مانند کارآفرینی زنان، زنان در ارتش، ازدواج اجباری و کودکان، سوریه و افغانستان را پوشش داده است. او همچنین به عنوان عضو هیئت مدیره مرسی کورپس و مرکز بین المللی تحقیقات زنان، و به عنوان عضو کمیته برتون وودز خدمت کر...
نکوداشت های کتاب دختران کوبانی
riveting story of women in combat. . . . Compelling. . . . A tale that’s sure to shock anyone who believes that combat is exclusively a man’s job.
داستان جذاب زنان در نبرد . . . درخشان. . . . داستانی که مطمئنا هر کسی را که معتقد است مبارزه منحصرا کار یک مرد است شوکه می کند.
Military.com

Lemmon’s books . . . have extolled heroic women fighting sexism in the Islamic world.
کتاب های لمون . . زنان قهرمان مبارزه با تبعیض جنسیتی در جهان اسلام را تمجید کرده اند.
CNN.com

قسمت هایی از کتاب دختران کوبانی (لذت متن)