زهرا عبدی

زهرا عبدی

«زهرا عبدی» شاعر و نویسنده‌ی جوان ایرانی با نوشتن کتاب «روز حلزون» پا به عرصه‌ی ادبیات داستانی گذاشت. او فارغ‌التحصیل رشته‌‌های ادبیات فارسی و ادیان و عرفان از دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی و رشته‌ی ادبیات فارسی از دانشگاه علامه طباطبایی در مقطع کارشناسی ارشد است و سراسر زندگی‌اش را وقف ادبیات و کلمات کرده است. «عبدی» پیش از نگارش داستان به‌عنوان شاعر شناخته می‌شد و چند دفتر شعر ازجمله مجموعه شعر «شهرزاد» و «تو با خرس سنگین‌تر از کوه رقصیده‌ای» منتشر کرده است. سرودن شعر و علاقه‌اش به متون اندیشه محور و داستانی پیش‌زمینه‌ای برای نوشتن داستان شد. او داستان «روز حلزون» را در کارگاه رمان «محمدحسن شهسواری» طرح‌ریزی کرده بود که با انتشارش توجه بسیاری از علاقه‌مندان به داستان‌های فارسی را به خود جلب کرد. این داستان پر از نام‌ فیلم‌ها و هنرپیشه‌های معروف و تأثیرگذار دنیا است که گستردگی اطلاعات نویسنده را نشان می‌دهد. همچنین این اشارات سبب می‌شود ذهن خواننده فراتر از محتوای یک کتاب حرکت کند و بتواند با یادآوری آثار دیگر درک بیشتری از داستان داشته باشد.

«زهرا عبدی» پس از انتشار اولین اثرش، نوشتن رمان را به‌طورجدی دنبال کرد و درباره‌ی نوشتن رمان می‌گوید: «رمان، غایتِ سرخوشی و لذت از نوشتن است.» او داستان‌هایش را با رعایت سه ضلع زبان، اندیشه و تعلیق می‌نویسد و سعی دارد تا جزئیات زندگی را که از چشم همه پنهان است را روایت کند.

کتاب های زهرا عبدی

ناتمامی


بال قرمزی


روز حلزون


تاریکی معلق روز


بیشتر بخوانید

اعتیاد ما به ادبیات داستانی: چرا انسان به داستان ها نیاز دارد؟

به هر طرف نگاه کنید، با داستان ها روبه رو می شوید. از گذشته های خیلی دور که اجداد ما دور آتش می نشستند و داستان تعریف می کردند تا به امروز که شبکه های تلویزیونی، سریال های محبوبی تولید می کنند