کتاب جهان شعله ور

World on Fire
انسان ها، حیوانات و آینده ی زمین
کد کتاب : 101684
مترجم :
شابک : 978-6225858183
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب جهان شعله ور اثر مارک رولندز

مارک رولندز تحلیلی بدیع از سه مشکل زیست محیطی تعیین کننده دوران ارائه می کند: آب و هوا، انقراض و آفت. آب و هوای ما با سرعتی بی‌سابقه در حال تغییر است و اگر کنترل نشود، فاجعه‌بار است. گونه ها صدها یا هزاران بار سریعتر از حد معمول ناپدید می شوند. کووید-19 ویرانی اجتماعی و اقتصادی به بار آورده است، اما صرفا آخرین مورد از خط تولید بیماری های عفونی نوظهور است که بسیاری از آنها پتانسیل بدتر شدن را دارند.

رولندز در کتاب «جهان شعله ور» ثابت می‌کند که هر سه مشکل، پیامدهای انتخاب‌هایی هستند که در مورد انرژی انجام داده‌ایم، که می‌توانند به دو شکل عمده تقسیم شوند: سوخت و غذا. او با تمرکز بر انتخاب‌های غذایی به‌عنوان محوری‌تر از آنچه که معمولا به رسمیت شناخته می‌شود، استدلال می‌کند که راه‌حل، شکستن عادت جمعی ما در خوردن حیوانات است. رولندز نشان می‌دهد که با انجام این کار، گرسنگی سیری ناپذیر خود را برای زمین، که او آن را محور مشکلات انقراض و آفت می‌داند، مهار می‌کنیم. او توضیح می‌دهد که معکوس کردن کشاورزی صنعتی حیوانات برای غذا، اولا انتشارات آب و هوایی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و به سرعت به فناوری‌های انرژی پایدار اجازه می‌دهد تا جایگزین‌های مناسبی شوند. و از همه مهمتر، مناطق وسیعی از یک زمین را برای آن نوع سیاست جنگل کاری تهاجمی که او برای تحت کنترل گرفتن هر سه مشکل ضروری نشان می دهد، در دسترس قرار دهد.

با کتاب «جهان شعله ور» ، مارک رولندز منشأ آسیب‌های زیست‌محیطی ما را شناسایی می‌کند و گزارشی قانع‌کننده و قابل دسترس از نحوه حل آنها ارائه می‌کند.

کتاب جهان شعله ور

مارک رولندز
مارک روولندز (متولد 1962) نویسنده و فیلسوف ولزی است. وی استاد فلسفه در دانشگاه میامی است و نویسنده چندین کتاب در مورد فلسفه ذهن، وضعیت اخلاقی حیوانات غیر انسان و نقد فرهنگی است. او در فلسفه آکادمیک به دلیل کار در زمینه ذهن حیوانات شناخته شده است و یکی از معماران اصلی منظره است که به عنوان وسیله نقلیه یا ذهن گسترده، در این دیدگاه که افکار، خاطرات، خواسته ها و عقاید را می توان در خارج از مغز و جمجمه ذخیره شوند، شناخته می شود. از آثار وی می توان به «حقوق حیوانات» (1998) ، «بدن ...