کتاب پاریس فرانسه

Paris France
زندگی نگاره ها 6
کد کتاب : 101771
مترجم :
شابک : 978-6007289457
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 156
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1940
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب پاریس فرانسه اثر گرترود استاین

«پاریس فرانسه» خاطراتی است که توسط گرترود اشتاین نوشته شده و در سال 1940 در روز سقوط پاریس در طول جنگ جهانی دوم به آلمان منتشر شد. این کتاب خاطرات دوران کودکی اشتاین را با تفسیری بر مردم و فرهنگ فرانسه ترکیب می کند. پاریس فرانسه خاطراتی است که به سبک «جریان سیال ذهن» نوشته شده است. این به عنوان دیدگاه شخصی گرترود اشتاین از فرانسه به عنوان یک کشور و مردم فرانسه تفسیر می شود.
در طول رمان، ایده فرانسوی بودن در فرانسه به شیوه ای خام، مطمئن و واقعی به خواننده منتقل می شود. به همین دلیل، برخی از منتقدان بر این باورند که این رمان قرار نبود به عنوان دیدگاهی کاملا دقیق از فرهنگ فرانسه نوشته شود.
استاین، دولت فرانسه را در چارچوب جنگ‌های گذشته و جنگ احتمالی قریب‌الوقوع و تأثیر جنگ بر فرانسوی‌ها و همچنین واکنش آرمانی/واقعی فرانسه به جنگ قرار می‌دهد. استاین حکایاتی را به یاد می آورد که به نظرش مربوط به موضوع مورد بحث است و هر کدام به داستان های حکایتی دیگری اشاره می کند که هدف و جایگاهی در پیشرفت رمان دارند.

کتاب پاریس فرانسه

گرترود استاین
گرترود استاین، زاده ی 3 فوریه ی 1874 و درگذشته ی 27 جولای 1946، کلکسیونر، نمایشنامه نویس، شاعر و نویسنده ی آمریکایی بود. استاین در حومه ی پیتزبورگ پنسیلوانیا به دنیا آمد و در اوکلند کالیفرنیا بزرگ شد. او به کالج ردکلیف و سپس به دانشگاه هاروارد رفت. استاین در سال 1903 به پاریس مهاجرت کرد و باقی عمر خود را در فرانسه گذراند. او در پاریس، سالنی داشت که چهره های برجسته ی مدرنیسم در حوزه ی ادبیات و هنر، افرادی مانند پیکاسو، همینگوی، فیتزجرالد، ازرا پاوند و شروود اندرسون، در آن گرد هم می آمدند.