کتاب سردی و شقاوت

Masochism: Coldness and Cruelty
ارائه زاخر-مازخ
  • 15 % تخفیف
    165,000 | 140,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: بان بان
    نویسنده:
کد کتاب : 10263
مترجم :
شابک : 978-600-96403-0-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 230
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1967
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

سردی و سبعیت
Masochism
تک نگاری در باب مازوخ
  • 11,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: رازگو رازگو
    نویسنده:
کد کتاب : 55593
مترجم :
شابک : 978-6009351756
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1967
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سردی و شقاوت اثر ژیل دلوز

کتاب سردی و شقاوت، اثری نوشته ی ژیل دلوز است که نخستین بار در سال 1967 چاپ شد. دلوز در این کتاب، به شکلی دقیق و با اطلاعاتی وسیع، پرداختی فلسفی به آثار نویسنده ی برجسته ی آلمانی-اتریشی در قرن نوزدهم، لئوپولد فون زاخر-مازوخ را در مرکز توجه خود قرار داده است. دلوز در این اثر تلاش می کند تا تفسیری را از «شیوه ی عجیب و نامتعارف مازوخ در زدودن جنسیت زدگی از عشق و در عین حال، مرتبط کردن رابطه ی جنسی با تمام تاریخ بشریت» ارائه کند. دلوز نشان می دهد که مازوخیسم، مفهومی بسیار ظریف تر و پیچیده تر از صرفا لذت بردن از درد است و ارتباط مستقیمی با سادیسم ندارد؛ همانطور که دو نابغه ای که این مفاهیم را به وجود آوردند، یعنی مازوخ و ساد، از نظر سبک، فلسفه و سیاست، همانند دو قطب متضاد هستند.

کتاب سردی و شقاوت


ویژگی های کتاب سردی و شقاوت

ژیل دلوز از نویسندگان پرفروش کتاب های فلسفی

ژیل دلوز
ژیل دلوز، زاده ی 18 ژانویه ی 1925 و درگذشته ی 4 نوامبر 1995، فیلسوفی فرانسوی بود.دلوز در پاریس به دنیا آمد. او پیش از آغاز جنگ جهانی دوم وارد مدرسه ی دولتی شد و قبل از تجاوز آلمانی ها به کشورش، برای تعطیلات به نورماندی رفته بود. دلوز از سال 1944 تا 1948 در دانشگاه سوربن به تحصیل فلسفه پرداخت و در سال 1956 با دنیز پل گرانژوان ازدواج کرد. او در سال 1957 به تدریس تاریخ فلسفه در سوربن روی آورد و از 1960 تا 1964 با مرکز ملی پژوهش اجتماعی همکاری داشت و تا سال 1987 نیز نشست های بسیاری را در رابطه با...
نکوداشت های کتاب سردی و شقاوت
A stunning essay.
مقاله ای خیره کننده.
Barnes & Noble

Certainly the most profound study yet produced on the relations between sadism and masochism.
بدون تردید ژرف ترین پژوهشی که تا به حال درباره ی رابطه ی میان مازوخیسم و سادیسم صورت گرفته است.
Amazon Amazon

A provocative work.
اثری برانگیزاننده.
Utne Reader

قسمت هایی از کتاب سردی و شقاوت (لذت متن)
مازخ کار هم دوره اش باخوفن، قوم شناس برجسته و حقوق دان هگلی را خوانده بود. آیا خواندن باخوفن به اندازه ی هگل الهام بخش رویای آغازین ونوس نیست؟ باخوفن سه مرحله در تکامل بشریت را از هم تمیز می دهد. اولی مرحله ی فاحشه گری درباری یا آفرودیتی است که در آشوب مرداب های حاصلخیز ماقبل تاریخ، از روابط زن با چندین مرد شکل گرفته، و اصل زنانه در آن چیرگی دارد.

طبیعت زمخت که با ویژگی هوس رانی مشخص می شود و صفات و خصایص ویژه اش را در شخصیت ها بروز می دهد. اما ورای آن، طبیعت عظیمی آغاز می شود که «غیرشخصی، خودآگاه و فراسوی شهوانیت» است.

سرنوشت مازخ دچار بی انصافی دوچندان شده است. نه چون نامش برای ارجاع به مازخیسم به کار رفت، بلکه برعکس، چون کارش نادیده گرفته شد درحالی که نامش کاربردی رایج یافت. بی شک پیش می آید کتاب هایی درباره ی سادیسم بیابیم که هیچ شناختی از کار ساد نشان نمی دهند. ولی این مورد بیش از پیش نادر است؛ ساد دارد هر چه عمیق تر شناخته می شود و تأمل بالینی درباره ی سادیسم به نحو چشم گیری از تأمل ادبی درباره ی کار ساد بهره می برد، و برعکس. اما نادانی حیرت آوری در مورد کار مازخ وجود دارد، حتی در بهترین کتاب ها درباره ی مازخیسم.