کتاب آیا علم می تواند پرده از راز این دین بردارد

Can Science Explain Religion?
مباحثه ای در علوم شناختی
کد کتاب : 103325
مترجم :
شابک : 978-6227825800
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 276
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب آیا علم می تواند پرده از راز این دین بردارد اثر جیمز دابلیو جونز

کتاب « آیا علم می تواند پرده از راز این دین بردارد» "مباحثه ای در علوم شناختی" نوشته « جیمز دابلیو جونز» توسط نشر لوگوس منتشر شده است.
جنبش «آتئیست جدید» در سال‌های اخیر، مناقشه علم در مقابل دین را دوباره در دستور کار فرهنگی مردم قرار داده است. جدل گرایان ضد دین متقاعد شده اند که به کارگیری علوم جدید ذهن بر باورهای دینی آخرین سلاح ها را در نبرد با بی خردی و خرافات به آنها می دهد. آنچه قبلا رگه‌ای از مقالات پژوهشی پراکنده در مجلات علمی تخصصی بود، اکنون به سیلابی از کتاب‌ها، مقاله‌ها و تفسیرها در رسانه‌های عمومی تبدیل شده است که این موضوع را تحت فشار قرار می‌دهند که علم شناختی دین می‌تواند در نهایت به رویای روشنگرانه کوچک کردن دین به بی‌اهمیت جامه عمل بپوشاند. ، اگر آن را به طور کامل حذف نکنید. جیمز دبلیو جونز استدلال می کند که این ادعاها به وضوح نادرست هستند. او خاطرنشان می کند که تحقیقات علوم شناختی از نظر مذهبی خنثی است. می توان آن را به طرق مختلف در رابطه با اعتقاد واقعی به دین و عمل به آن به کار برد: برای تضعیف آن، صرف مطالعه آن، و حمایت از آن. جونز پیشنهاد می‌کند، پیش‌فرض‌ها و دیدگاه‌های ارائه‌شده برای تفسیر داده‌ها را منعکس کنید.

هدف این کتاب دفاع از یک دیدگاه کلی دینی یا یک سنت دینی خاص نیست، بلکه این است که نشان دهد در حالی که از مطالعه علمی شناختی دین چیزهای زیادی می توان آموخت، تلاش برای استفاده از آن برای «تبیین» دین است. اغراق آمیز و گمراه شده با تکیه بر تحقیقات علمی و استدلال منطقی آیا علم می تواند دین را توضیح دهد؟ مستقیما با ادعاهای این دروغ‌پردازان دین مقابله می‌کند و گزارشی کاملا مکتوب و متقاعدکننده از اینکه چرا آنها قانع‌کننده نیستند، ارائه می‌کند.

کتاب آیا علم می تواند پرده از راز این دین بردارد

دسته بندی های کتاب آیا علم می تواند پرده از راز این دین بردارد
نکوداشت های کتاب آیا علم می تواند پرده از راز این دین بردارد
Jones takes the reader through the full range of debates concerning the use and abuse of cognitive science with respect to religion, displaying both expertise and panache. His unique perspective comes from his work as a clinical psychologist.
جونز خواننده را از طریق طیف گسترده ای از بحث های مربوط به استفاده و سوء استفاده از علوم شناختی با توجه به دین همراه می کند، و هم تخصص و هم مهارت را نشان می دهد. دیدگاه منحصر به فرد او ناشی از کار او به عنوان یک روانشناس بالینی است.
Timothy Jenkins, Reader in Anthropology and Religion, University of Cambridge

Few scholars are better suited than James W. Jones to explore the new frontiers of science and religion. He brings philosophical acumen, psychotherapeutic experience, and spiritual sensitivity to bear on the question of what, if anything, new findings in brain-mind science can tell us about religious beliefs and practices
تعداد کمی از محققین بهتر از جیمز دبلیو جونز برای کشف مرزهای جدید علم و دین مناسب هستند. او تیزبینی فلسفی، تجربه روان درمانی، و حساسیت روحی را به این پرسش می رساند که یافته های جدید در علم مغز-ذهن چه چیزی می تواند درباره باورها و اعمال مذهبی به ما بگوید.
Kelly Bulkeley, author of The Wondering Brain: Thinking about Religion With and Beyond Cognitive Neuroscience

قسمت هایی از کتاب آیا علم می تواند پرده از راز این دین بردارد (لذت متن)