کتاب تفسیر معاصرانه قرآن کریم (جلد پنجم)

The Study Quran
کهف،مریم،طه،انبیا،حج،مومنون،نور،فرقان
کد کتاب : 94464
مترجم :
شابک : 978-6229728376
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 704
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : جلد سخت همراه با قاب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تفسیر معاصرانه قرآن کریم (جلد پنجم) اثر سید حسین نصر

کتاب "تفسیر معاصرانه قرآن کریم (جلد پنجم)، از "کهف" تا "فرقان" توسط سید حسین نصر نوشته و توسط انتشارات "سوفیا" منتشر شده است. این تفسیر در جلد پنجم خود به بررسی و تفسیر سوره‌های "کهف"، "مریم"، "طه"، "انبیا"، "حج"، "مومنون"، "نور" و "فرقان" از قرآن کریم می‌پردازد.

تفسیر معاصرانه قرآن کریم در این کتاب به زبانی معاصر و بر مبنای علمی و پژوهشی نگارش شده است. این تفسیر به بررسی و تفسیر معانی و مضامین قرآن کریم در سوره‌های مختلف می‌پردازد. از آنجا که تفسیر این کتاب بر مبنای تحقیقات محققان و مستشرقان غربی یا روشنکفران مسلمان غربی نیست، نویسنده تاکید دارد که قرآن کریم را به عنوان کلام الهی و متن دینی معتبر معرفی می‌کند.

تفسیر معاصرانه قرآن کریم در این کتاب بر مبنای ایمان به معصومیت قرآن کریم و با توجه به سنت اسلامی کلاسیک و تفاسیر معتبر سنی و شیعی تألیف شده است. هدف اصلی این تفسیر این است که خواننده را با شیوه‌های علمی مختلف فهم و تفسیر قرآن کریم توسط مسلمانان در طول تاریخ آشنا کند. این کتاب مناسب برای افرادی است که به تفسیر قرآن کریم با نگاهی معاصر و علمی علاقه دارند و می‌خواهند مفاهیم و مضامین قرآنی را به عمق بیشتری درک کنند.

کتاب تفسیر معاصرانه قرآن کریم (جلد پنجم)

سید حسین نصر
سید حسین نصر زاده ۱۹ فروردین ۱۳۱۲ در تهران، فرزند سید ولی‌الله نصر و نبیره شیخ فضل‌الله نوری است. وی فیلسوف و متأله سنت‌گرای ایرانی و استاد علوم اسلامی در دانشگاه جرج واشینگتن ایالات متحده آمریکا است که مقالات و کتب دانشگاهی بسیاری نوشته است.او در تهران زاده شد و در نوجوانی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت. کارشناسی فیزیک را از مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) گرفت و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه هاروارد در رشته فلسفه و تاریخ دانش گذراند. سپس، به ایران بازگشت و استاد فلسفه دانشگاه ...