کتاب سینمای اشیا

The Cinema of Things
جهانی سازی و موضوع فرابشری
  • 113,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: صاد صاد
کد کتاب : 103907
مترجم : زهرا جهرمی
شابک : 978-6227892437
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 228
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سینمای اشیا اثر الیزابت عزرا

الیزابت ازرا در این کتاب در پی مطالعه‌ی نحوه‌ی بازنمایی انسان‌ها در سینماست.از نظر او سینما از بدو پیدایش، و به‌خصوص پس از رشد فرآیند جهانی‌سازی، انسان‌ها را به شکل اشیا بازنمایی می‌کند تا آنان را موجوداتی مصرفی، آشغال‌مانند و فاقد سوبژکتیویته نشان دهد.
بدین ترتیب، سینما مرز بین انسان و شی را از بین برده و انسان‌ها تبدیل به یک وسیله می‌شوند، وسیله‌ای برای تفریح یا کار یا جنگ -وسایلی بدون احساس. «سینمای چیزها» برگرفته از عبارت مشهور «اینترنت چیزها» است که بنابر آن، اشیا با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، به همدیگر داده منتقل می‌کنند و با این دادوستد همان کاری را می‌کنند که قاعدتا انسان‌ها باید انجام دهند.
بنابراین نویسنده قصد دارد فرآیند شی شدن انسان‌ها در سینما را بررسی کند. شی پساانسانی لزوما یک آدم آهنی نیست بلکه خود ماییم که تبدیل به شی شده‌ایم.

کتاب سینمای اشیا

الیزابت عزرا
پروفسور الیزابت ازرا، استاد سینما و فرهنگ در دانشگاه استرلینگ است. انتشارات عمده عبارتند از: ناخودآگاه استعماری (2000); Georges Méliès: The Birth of the Auteur (2000); Jean-Pierre Jeunet (2008); سینمای اروپا (2004); و سینمای فراملی: فیلم خوان (2006) و همچنین کمک های متعدد به مجلات علمی از جمله Screen و Yale French Studies.