کتاب تاریخ هنر برای فیلمسازان (1)

Art History for Filmmakers
کد کتاب : 101032
مترجم :
شابک : 978-6225808607
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 230
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ هنر برای فیلمسازان (1) اثر گیلیان مک ایور

از همان روزهای ابتدایی سینما، اقتباس ادبی داستان هایی را در اختیار فیلم ها قرار داده است. و بنابراین ما از اصطلاحات ادبی مانند استعاره، کنایه و سیادوش برای توصیف چیزهای بصری استفاده می کنیم. اما راه دیگری برای نگریستن به فیلم وجود دارد و آن ارتباط آن با هنرهای تجسمی است – عمدتا نقاشی، قدیمی ترین اشکال هنری.
تاریخچه هنر برای فیلمسازان راهنمای الهام بخش برای چگونگی استفاده فیلمسازان از تصاویر هنر برای تعیین جزئیات دوره و آموزش ترکیب بندی، تئوری رنگ و نور است. این کتاب به لحظات کلیدی در توسعه نقاشی غربی می پردازد، و اینکه چگونه اینها به بخشی از فرهنگ بصری غرب که سینما از آن نشأت می گیرد، تبدیل شده است، قبل از بررسی اینکه چگونه نقاشی ها می توانند نماینده ژانرهای مختلف مانند وحشت، سکس، خشونت، رئالیسم باشند. و فانتزی، و چگونگی ارتباط تصاویر در این نقاشی ها با سینما.
مطالعات موردی روشنگر پیوند بین هنر و سینما را از طریق کار هفت فیلمساز برجسته، از جمله پیتر گرینوی، پیتر وبر، جک کاردیف، مارتین اسکورسیزی، گیرمو دل تورو، کوئنتین تارانتینو و استن داگلاس بررسی می‌کنند. مجموعه ای از تمرینات عملی در متن گنجانده شده است که می تواند به تنهایی یا در تیم های کوچک انجام شود.
تاریخ هنر برای فیلمسازان با داشتن تصاویر تمام رنگی خیره کننده، راهنمای عملی را در اختیار فیلمسازان نوظهور قرار می دهد که چگونه تصاویر هنر می توانند به توسعه درک آنها از زبان بصری فیلم کمک کنند.

کتاب تاریخ هنر برای فیلمسازان (1)

گیلیان مک ایور
جیلیان مکیور نویسنده، فیلمساز، معلم، کیوریتور و هنرمند تجسمی است. او کسانی را که می خواهند زندگی خلاقانه تری داشته باشند، راهنمایی می کند.
قسمت هایی از کتاب تاریخ هنر برای فیلمسازان (1) (لذت متن)
در حالی که مخاطبان امروزی نگرشهای جنسی و خشونت آمیز در پس بسیاری از آثار تاریخ هنر را رد میکنند باید مراقب باشیم که در مورد آنها خیلی قاطعانه با معیارهای اخلاقی امروز قضاوت نکنیم در عین حال نباید بدون درک بستر گسترده تری که در آن ایجاد شده،اند، آنها را به عنوان اشیایی زیبا مورد احترام قرار دهیم همین بحث در مواجهه با نمایش خشونت ضروری است. از آنجا که درام با کشمکش بر انگیخته میشود، خشونت نیز در درام به نمایش گذاشته خواهد شد خواه سینما و یا نقاشی بر اساس اسطوره ها یا تاریخ باشد میزان خشونت چگونگی نمایش گرافیکی آن و آنچه از نظر اجتماعی قابل قبول تلقی میشود در توالی نسلهای مختلفی از هنرمندان و مخاطبان مورد بحث قرار می گیرد.