کتاب آیا علم و دین سازگارند

Science and Religion: Are They Compatible?
کد کتاب : 104159
مترجم :
شابک : 978-6226069229
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 105
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

آیا علم و دین سازگارند؟
Science and Religion: Are They Compatible?
کد کتاب : 122770
مترجم : مهدی غیاثوند
شابک : 978-6227765502
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 100
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب آیا علم و دین سازگارند اثر الوین پلنتینگا

کتاب « آیا علم و دین سازگارند» نوشته « دانیل دنت» توسط انتشارات دانشگاه مفیدمنتشر شده است.
یکی از بحث برانگیزترین و داغ ترین موضوعات امروزی این است که آیا می توان تضاد علم و دین را آشتی داد یا خیر. فیلسوفان مشهور دانیل سی. دنت و آلوین پلانتینگا در این کتاب به این موضوع چالش برانگیز سعی دارند تا پاسخ دهند.
بحث روشنگرانه ای که دانشجویان را به تفکر انتقادی ترغیب می کند، بیان این پرسش است که ایا دین و علم با یکدیگر سازکار هستند یا خیر؟ با ادعای پلانتینگا مبنی بر سازگاری مسیحیت با نظریه تکاملی آغاز می شود، زیرا مسیحیان معتقدند که خدا جهان زنده را آفریده است و کاملا ممکن است که خداوند این کار را با استفاده از فرآیند تکامل انجام داده باشد. دنت به شدت این استدلال را رد می کند، و پاسخ پلانتینگا، پاسخ دیگری از سوی دنت و اظهارات نهایی هر دو طرف را برانگیخته است. به عنوان فیلسوف، نویسندگان دارای مهارت های تخصصی در تحلیل انتقادی هستند. استدلال آنها الگویی از گفت و گو بین کسانی است که به شدت مخالف هستند. ایده آل برای دوره های فلسفه دین، علم و دین، و فلسفه علم، علم و دین نیز برای خوانندگان عام خواندن آن جذاب است.

کتاب آیا علم و دین سازگارند

نکوداشت های کتاب آیا علم و دین سازگارند
This engaging little book treats key issues of chance and design in the science-religion dialogue. It would be appropriate for courses in the philosophy of religion, religion and culture, and science and religion. I would be highly likely to adopt the book in my philosophy of science course because it is brief, clear, and to the point
این کتاب کوچک جذاب به موضوعات کلیدی شانس و طراحی در گفتگوی علم و دین می پردازد. برای دروس فلسفه دین، دین و فرهنگ، و علم و دین مناسب است. من به احتمال زیاد این کتاب را در درس فلسفه علم خود قبول خواهم کرد زیرا مختصر، واضح و دقیق است.
Michael L. Peterson, Asbury College

قسمت هایی از کتاب آیا علم و دین سازگارند (لذت متن)