کتاب دختر هلندی

Dutch Girl
آدری هپبورن و جنگ جهانی دوم
کد کتاب : 104557
مترجم :
شابک : 978-6002535771
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 455
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نامزد بهترین داستان تاریخی گودریدز سال 2019

معرفی کتاب دختر هلندی اثر رابرت ماتزن

ادری هیپبورن، ستاره محبوب هالیوود، به خاطر نقشش به عنوان سفیر یونیسف و بازی در فیلم های ««تعطیلات رومی»» و ««صبحانه در تیفانی»» مشهور است. اما روی دیگر ادری هیپبورن مشهور تجربیات تلخی است که او طی جنگ جهانی دوم و اشغالگری نازی ها از سر گذراند. کتاب حاضر، داستان زندگی این هنرمند را در پنج سال اشغال نازی ها در هلند تعریف می کند؛ از حضور او در سازمان مقاومت هلند، نبرد مشهور پلی در دوردست در آرنهم، مرگ و اعدام بی رحمانه نزدیکانش و همچنین تقلا برای جان به در بردن از زمستان قحطی زده 1944.
با خواندن این کتاب متوجه می شویم که جنگ چگونه ادری هیپبورن را به شخصیتی انعطاف پذیر و البته سرسخت تبدیل کرد. شرح جزئیات دقیق از پیامدهای جنگ و ایفای نقش ادری در سازمان مقاومت، آن دوره از زندگی هیپبورن را برای ما به تصویر کشیده است. نویسنده، شمایلی واضح از مردمی تحت اشغال را ترسیم می کند که یکی از آن ها اتفاقا روزی ستاره هالیوود می شود. ««پابلیشرز ویکلی»»

کتاب دختر هلندی

رابرت ماتزن
رابرت ماتزن، نویسنده‌ی آمریکایی و متخصص تاریخ هالیوود و جنگ جهانی دوم است. که تحقیقات خود را با روایت مسحور کننده اش ترکیب می‌کند. او علاوه بر نویسندگی، فیلم هم می‌سازد. جنگ اول جرج واشینگتن و وقتی جنگ سرخ شد از جمله کارهای او در دنیای تصویر است.