کتاب در ستایش اتلاف وقت

In praise of wasting time
کد کتاب : 29697
مترجم :
شابک : 978-6007405598
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 98
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

خوشا اتلاف وقت!
In Praise of Wasting Time
کد کتاب : 63139
مترجم :
شابک : 978-6227808124
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 88
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

در ستایش زمان تلف شده
In Praise of Wasting Time
کد کتاب : 106522
مترجم :
شابک : 978-6007033609
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 100
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب در ستایش اتلاف وقت اثر آلن لایتمن

پروفسور آلن لایتمن در این کتاب «در ستایش اتلاف وقت» به موقع و ضروری برداشتی تازه از شرایط زندگی مدرن را ارائه می دهد. خلاقیتی را که ناشی از اجازه دادن به ذهن ما برای آزادانه پرسه زدن است. بدون تلاش برای انجام هر کاری و بدون هیچ وظیفه تعیین شده ، بررسی می کند.

همه ما نگران اتلاف وقت هستیم. به خصوص در غرب ، ما یک سبک زندگی دیوانه وار ایجاد کرده ایم که در آن بیست و چهار ساعت از هر روز تراشیده می شود ، کالبد شکافی می شود و به ده دقیقه واحد کارایی کاهش می یابد. ما در تعطیلات آیفون و لپ تاپ های خود را با خود می بریم. هنگام قدم زدن در پارک ، ایمیل را در رستوران ها یا حساب های کارگزاری خود بررسی می کنیم. وقتی روز مدرسه به پایان می رسد ، کودکان ما با "موارد اضافی" بیش از حد مواجه می شوند. برنامه های درسی دانشگاه ما بسیار شلوغ است جوانان ما وقت ندارند تا در مورد مطالبی که قرار است یاد بگیرند تأمل کنند. با این وجود ، در برابر وجود زمان محور ما ، بسیاری از شواهد نشان می دهد که در "اتلاف وقت" ، اجازه دادن به ذهن برای برخی دوره ها ، گذاشتن دقیقه و حتی ساعتها بدون انجام فعالیت های برنامه ریزی شده یا در نظر گرفته شده ، ارزش زیادی دارد.

گوستاو مالر بعد از ناهار به طور معمول سه یا چهار ساعت پیاده روی می کرد و می ایستاد تا ایده های خود را در دفترچه یادداشت کند. کارل یونگ هنگام بازدید از خانه خود ، خلاقانه ترین تفکر و نوشتن را انجام داد. آلبرت انیشتین در زندگی نامه خود در سال 1949 توضیح داد که چگونه تفکر او شامل اجازه دادن به ذهن او در بسیاری از امکانات و ایجاد ارتباط بین مفاهیمی است که قبلا به هم پیوسته نبودند. پروفسور آلن لایتمن با ستایش زمان هدر دادن ، هجوم و هیجان دنیای مدرن را مستند می کند ، ریشه های فن آوری و فرهنگی زندگی زمان محور ما را نشان می دهد و بسیاری از ارزش های "اتلاف وقت" - برای دوباره پر کردن ذهن را بررسی می کند ، فکر خلاق ، و برای یافتن و تحکیم خود درونی. از این ایده خلاص شوید که ما نباید یک ثانیه هم هدر ندهیم و دریابیم که چگونه بعضی اوقات بهترین کار این است که هیچ کاری انجام ندهیم.

کتاب در ستایش اتلاف وقت

آلن لایتمن
آلن لایتمن دانشمند و نویسنده اهل آمریکاست.
قسمت هایی از کتاب در ستایش اتلاف وقت (لذت متن)
چند وقت پیش در روستایی کوچک در ناحیه ای دورافتاده از کامبوج بودم. بسیاری از مناطق روستایی جهان، سیستم لوله کشی مدرن، اجاق های برقی، تلویزیون های ماهواره ای و وسایل فنی دیگری از این قبیل دارند. اما این روستا این چیزها را نداشت. ساکنان روستای ترامونگ چروم (۴) در کلبه هایی تک اتاقه و بدون برق یا آب جاری زندگی می کنند. لامپ های آویزان در کلبه ها از باتری ماشین ها برق می گیرند. غذا را روی آتش در محیط باز می پزند. روستایی ها با کاشت برنج و هندوانه و خیار امرار معاش می کنند. دین آن ها گونه ای تغییریافته از اسلام، به اسم امام سن چم(۵)، است که با اعتقاد به جان داشتن اشیا ترکیب شده است. وقتی کسی نیاز به درمان دارد روستاییان مراسمی ترتیب می دهند و در آن ارواح نیاکان، میمون ها و اسب ها را احضار می کنند. روح ها بدن روستایی هایی را که دیوانه وار می رقصند تسخیر می کنند. غیر از این مواقع، روستایی ها با آرامش تمام زندگی می کنند.

برنامه های درسی دانشگاه های ما هم آن قدر فشرده است که جوان هامان اصلا فرصت ندارند روی چیزهایی که قرار است یاد بگیرند، تأمل کنند و هضم شان کنند. من به گناه خودم اعتراف می کنم. اگر وقت بگذارم و بیست و چهار ساعت یک شبانه روز خودم را بررسی کنم، نتیجه اش این می شود صبح از لحظه ای که چشم باز می کنم، تا وقتی که شب چراغ ها را خاموش می کنم، مشغول انجام کاری هستم. اولین کاری که صبح ها می کنم، مرور ایمیل هایم است. هر شکاف نامنتظر زمان را در طول روز مثل پارگی شلوارم به سرعت رفو می کنم. کاری پیدا می کنم. در واقع احساس می کنم مجبورم کاری پیدا کنم. اگر یک ساعت وقت اضافه داشته باشم، می توانم در لپ تاپم روی مقاله ای یا درس کلاسی کار کنم. اگر چند دقیقه وقت داشته باشم، می توانم جواب نامه ای را بدهم یا خبری را آنلاین بخوانم. اگر چند ثانیه وقت داشته باشم، می توانم پیام های تلفنم را چک کنم.