کتاب زیبایی شناسی کنش اجرایی

The Transformative Power of Performance
دگردیسی تماشاگر و اجراگر یک زیبایی شناسی نو
کد کتاب : 107373
مترجم :
شابک : 978-6003678439
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 456
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب زیبایی شناسی کنش اجرایی اثر اریکا فیشر لیشته

در این کتاب، اریکا فیشر-لیشته ظهور اجرا را به‌مثابه‌ی یک «رخداد هنری» دنبال می‌کند. او با قراردادن هنر اجرا در موقعیتی برابر با ابژه‌ هنری سنتی و مرسوم، زیبایی‌شناسی جدیدی را بشارت می‌دهد.
تجربه‌ی شگفت‌انگیزی که در یک اجرا برانگیخته می‌شود-محور‌کردن تمایزات بین هنرمند و تماشاگر، بدن و ذهن، هنر و زیبایی- در این کتاب در غالب پرورش روشی نو برای درک نرهای اجرایی بسط داده شده است. اسلوبی که روندهای اجتماعی و فرهنگی گسترده‌تری را شامل می‌شود.
یک رخداد اجرایی با حضور جسم بازیگر و تماشاگر در کنار هم تاثیر قابل تاملی دارد. در این کتاب، اریکا فیشر-لیشته، این پدیده را به اجزای سازنده‌اش تجزیه و چگونگی دگرگونی رخدادهای اجرایی را تحلیل می‌کند و او به ویژه هنر اجرا و رخدادهای تئاتر تجربی را از زمان «تغییر جهت کنش اجرایی» در دهه ۱۹۶۰ مورد بحث قرار می‌دهد.

کتاب زیبایی شناسی کنش اجرایی

اریکا فیشر لیشته
Erika Fischer-Lichte (زاده ۲۵ ژوئن ۱۹۴۳ در هامبورگ) پژوهشگر تئاتر آلمانی است.اریکا فیشر لیخت از سال 1963 تا 1970 در دانشگاه آزاد برلین (FU) و در دانشگاه هامبورگ مطالعات تئاتر، اسلاو، آلمانی، فلسفه، روانشناسی و آموزش و پرورش را در دانشگاه آزاد برلین (FU) و در دانشگاه هامبورگ خواند.در سال 1973 استاد مؤسسه زبان و ادبیات آلمانی در دانشگاه یوهان ولفگانگ گوته در فرانکفورت آم ماین شد. در سال 1986 فیشر-لیخت کرسی ادبیات عمومی و تطبیقی ​​دانشگاه بایروث را بر عهده گرفت و در سال 1991 مدیر مؤسسه مطالعات ت...