کتاب جسد های عالی جنابان

Todo modo, Il contesto
کد کتاب : 107769
مترجم :
شابک : 978-6226677554
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 138
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب جسد های عالی جنابان اثر لئوناردو شاشا

کتاب "جسد های عالی جنابان" اثری از نویسنده‌ی برجسته‌ی ایتالیایی، لئوناردو شاشا، و توسط انتشارات آفتابکاران منتشر شده است. این اثر بر اساس یک خبر واقعی ترتیب گرفته که در آن زمان به شدت در رسانه‌های ایتالیا جلب توجه کرده بود. داستان درگیر توالی ترورهای یک سری قاضی در شهرهای مختلف است و با الهام از این اتفاقات شکل می‌گیرد.

قهرمان داستان، بازرس روگاس، یک شخصیت جسور، آگاه از اطلاعات، و طنزپردازی است. او به عنوان مأمور اصلی برای کشف حقیقت پشت ترور اولین قاضی منصوب می‌شود. با اینکه مقامات بالا و سیاست‌مداران او را ترغیب به یافتن قاتل یا قاتلان بین گروه‌های مخالف نظام می‌کنند، او در مسیر خود به دنبال حقیقت‌یابی حرکت می‌کند.

با گذشت زمان، بازرس روگاس به مشکلاتی از قبیل شک و ترس از سوءظن و قتل‌های دیگر قضات، و همچنین روابط مخفی و نقدهای وزیران و مقامات دولتی روبرو می‌شود. این مسیر تاریک و پر پیچ‌وخم توسط روگاس پیموده می‌شود، و به‌تدریج او در یک زندگی پر از معما و خطر فرو می‌رود.

استناد به این داستان جذاب و هیجان‌انگیز در سینما نیز جای گرفت و فیلمی با کارگردانی فرانچسکو رزی در سال 1976 ساخته شد. این اثر سینمایی با تأکید بر جذابیت داستان در ایران نیز مورد توجه قرار گرفت و به نمایش درآمد.

کتاب جسد های عالی جنابان

لئوناردو شاشا
لئوناردو شاشا (Leonardo Sciascia) (زاده ۱۹۲۱ - درگذشته ۱۹۸۹) نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس، داستان‌نویس، منتقد ادبی و پژوهشگر اجتماعی ایتالیایی.شاشا از نمایندگان مجلس سیسیل و نماینده پارلمان ایتالیا بود و بعدها به عضویت پارلمان اروپا درآمد. او که در رشته حقوق تحصیل کرده‌بود در سنین بالاتر به نویسندگی درباره سیسیل و مافیا روی آورد.تحلیلی که لئوناردو شاشا از ربایش و مرگ آلدو مورو، یکی از دموکرات-مسیحیان نام‌آور انجام داد به عنوان یک شاهکار نامیده می‌شود. شاشا از اعضای ک...