کتاب سگ کشی

Short stories
  • 15 % تخفیف
    160,000 | 136,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: افق افق
    نویسنده:
کد کتاب : 108800
مترجم :
شابک : 978-6223320187
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 199
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سگ کشی اثر عزیز نسین

«عزیز نسین»، نویسندۀ نامدار اهل ترکیه، در مجموعه‌داستان «سگ‌کشی» خالق قصه‌های کوتاه از ماجراهای بلند و فراموش‌ناشدنی در زندگی است، قصه‌هایی پرماجرا که از دل اتفاقات ساده برمی‌خیزند.
در مجموعه‌داستان سگ‌کشی، عزیز نسین می‌کوشد در جریان زندگی روزمره به آن وقایع سیاسی و اجتماعی در جامعه بپردازد که آدم‌ها میان مشغله‌ها و دغدغه‌هایشان گاه فراموش می‌کنند یا از کنارش به سادگی رد می‌شوند.
فقر اقتصادی در جامعۀ ترکیه، شکاف‌های فرهنگی میان قشرهای متفاوت و حتی تأثیر مذهب میان خانواده‌ها و بازتاب آن در متن جامعه از موضوعاتی است که در داستان‌های عزیز نسین مشترک است. آن‌‌چیزی که داستان‌های او را از هم متمایز و در عین حال کامل می‌کند، شخصیت‌پردازی‌ها و نوعی بدبینی آغشته به طنز در هر کدام از روایت‌هاست. راوی که ممکن است خودش از شخصیت‌های اصلی داستان باشد، آن‌طور قصه را تعریف می‌کند که انگار خاطره‌ای شیرین از گذشته را به یاد آورده و حالا آن را در جمعی دوستانه بازگو می‌کند.
نسین در همه‌ی جزئیات عمیق می‌شود و از تک‌تک آن‌ها سوژه‌ای جذاب و گیرا برای داستان‌هایش می‌سازد. عزیز نسین برای تمام مردم دنیا قصه می‌گوید و پرده از واقعیت برمی‌دارد. مخاطب‌های عزیز نسین می‌دانند که در پس خنده‌های آنی و لحظه‌ایشان تلخی تکرارشونده‌ای وجود دارد. او با کلمات خود جهانی از طعنه‌ها و انتقادها به نحوۀ ادارۀ کشور توسط سیاستمداران می‌سازد که خیلی از آدم‌های در تنگنا، توان بازگو کردن آن را ندارند، بنابراین مخاطبان عزیز نسین، خودشان را با رنج سایه‌انداخته بر قصه‌هایش در لحظه‌ها هم‌سو می‌بینند و آن را لمس می‌کنند. همیشه مردمانی حضور دارند که اندوه و فقدان بر آن‌ها تحمیل می‌شود و سوی دیگر هم کسانی‌اند که ظلم و ستم بر دیگری، تکه‌ای جدانشدنی از زندگی روزمره‌شان است.
جامعۀ ایران به‌خصوص به دلیل شباهت‌های فرهنگی با ترکیه، توجه ویژه‌ای به داستان‌های عزیز نسین نشان داد. اگرچه به دلیل جهت‌گیری‌های تند سیاسی او در ادبیات منحصربه‌فردش، چاپ آثارش بارها ممنوع شد. او در جبهه‌ی چپ‌گراها حضور داشت و خیلی از قشرها تاب خواندن یا شنیدن نوشته‌هایش را نداشتند. عزیز نسین در طول تحمل ماه‌ها و سال‌ها زندان و آشفتگی‌هایی که حکومت‌ها برایش رقم می‌زدند، و همین‌طور بعد از آن دوران، تا هشتادسالگی‌اش بیش از صد عنوان داستان و کتاب منتشر کرد. او از محبوب‌ترین نویسندگان طنز معنادار و غیرایرانی میان ایرانی‌ها به‌شمار می‌آید.

منبع : سایت نشر افق

کتاب سگ کشی

عزیز نسین
مَحمَت نُصرَت معروف به عَزیز نَسین (۲۰ دسامبر ۱۹۱۵- ۶ ژوئیه ۱۹۹۵) نویسنده، مترجم و طنزنویس اهل ترکیه بود.پس از خدمت افسری حرفه‌ای، نسین سردبیری شماری گاهنامه طنز را عهده‌دار شد. دیدگاه‌های سیاسی او منجر به چند بار به زندان رفتن شد. بسیاری از آثار نسین به هجو دیوان‌سالاری و نابرابری‌های اقتصادی در جامعهٔ وقت ترکیه اختصاص دارند. آثار او به بیش از ۳۰ زبان گوناگون ترجمه شده‌اند. بسیاری از داستان‌های کوتاه او را ثمین باغچه‌بان، احمد شاملو، رضا همراه و صمد به...