کتاب کدام حزب برنده می شود؟

Hangi Parti Kazanacak?
کد کتاب : 8448
مترجم :
شابک : 9786002784148
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 190
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب کدام حزب برنده می شود؟ اثر عزیز نسین

مجموعه حاضر گزیده ای است از بهترین داستان های طنز عزیز نسین که مترجم آن ها را از کل آثارش انتخاب و ترجمه کرده است. پیش از این کتاب از همین نویسنده کتاب های مگه تو مملکت شما خر نیس؟ محمود و نگار و دیوانه ای بالای بام توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.

عزیز نسین معتقد است:

«تنها طنزی را طنز واقعی می دانم که به سود مردم باشد؛ چیزی که مرا به طنزنویسی کشاند، شرایط ناگوار روزگار بود... خلاصه این که طنز نوعی بروز خشم فروخورده است که ریشه در محرومیت و فقر دارد...»

کتاب کدام حزب برنده می شود؟

عزیز نسین
مَحمَت نُصرَت معروف به عَزیز نَسین (۲۰ دسامبر ۱۹۱۵- ۶ ژوئیه ۱۹۹۵) نویسنده، مترجم و طنزنویس اهل ترکیه بود.پس از خدمت افسری حرفه‌ای، نسین سردبیری شماری گاهنامه طنز را عهده‌دار شد. دیدگاه‌های سیاسی او منجر به چند بار به زندان رفتن شد. بسیاری از آثار نسین به هجو دیوان‌سالاری و نابرابری‌های اقتصادی در جامعهٔ وقت ترکیه اختصاص دارند. آثار او به بیش از ۳۰ زبان گوناگون ترجمه شده‌اند. بسیاری از داستان‌های کوتاه او را ثمین باغچه‌بان، احمد شاملو، رضا همراه و صمد به...
قسمت هایی از کتاب کدام حزب برنده می شود؟ (لذت متن)
گفتند آقا مراد همه چیز را می داند. به روستا که آمدم چند شب در خانه ی آقا مراد مهمان بودم. او را در قهوه خانه پیدا کردم. «آقا مراد، به من گفته اند تو خبر داری. بگو ببینم در این انتخابات کدام حزب پیروز می شود؟» آقا مراد گفت: «اصلا معلوم نمی کند.» «مگر هر حزبی که قوی تر باشد برنده نمی شود؟» «نه؛ معلوم نمی کند. جوجه را آخر انتخابات می شمارند. حتی اگر از یک یک مردم این روستا هم بپرسی، باز هم معلوم نمی شود. می دانی چرا؟ ببین، گوش کن... »