کتاب گوریل نامرئی

The Invisible Gorilla
و راه های دیگری که شهود ما فریبمان می دهد
کد کتاب : 108963
مترجم :
شابک : 978-6227124507
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب گوریل نامرئی اثر کریستوفر چابریس

خواندن این کتاب باعث می شود کمتر از خودتان مطمئن شوید - و این چیز خوبی است. در گوریل نامرئی، کریستوفر چابریس و دانیل سیمونز، خالقان یکی از معروف‌ترین آزمایش‌های روان‌شناسی، از داستان‌های قابل توجه و یافته‌های علمی غیرقابل درک برای نشان دادن یک حقیقت مهم استفاده می‌کنند: ذهن ما آن‌طور که فکر می‌کنیم کار نمی‌کند. ما فکر می کنیم خودمان و دنیا را آنطور که واقعا هستند می بینیم، اما در واقع چیزهای زیادی را از دست می دهیم.

چابریس و سیمونز کار سایر محققان را با یافته های خود در مورد توجه، ادراک، حافظه و استدلال ترکیب می کنند تا نشان دهند که چگونه شهودهای معیوب اغلب ما را به دردسر می اندازند. در این فرآیند، آنها توضیح می دهند:

• چرا یک شرکت میلیاردها دلار برای عرضه محصولی هزینه می کند که تحلیلگران خود می دانند شکست خواهد خورد
• چگونه یک افسر پلیس می تواند بدون دیدن یک حمله وحشیانه از کنار آن بگذرد
• چرا فیلم های برنده جایزه پر از اشتباهات تدوین هستند
• وجه اشتراک جنایتکاران با استادان شطرنج
• چرا سرخک و سایر بیماری های دوران کودکی در حال بازگشت هستند؟
• چرا مدیران پول می توانند چیزهای زیادی از پیش بینی آب و هوا بیاموزند

بارها و بارها، ما فکر می کنیم که جهان را آنگونه که هست تجربه کرده و درک می کنیم، اما افکار ما درگیر توهمات روزمره است. ما قوانین راهنمایی و رانندگی را می نویسیم و پرونده های جنایی را با این فرض ایجاد می کنیم که مردم متوجه شوند وقتی اتفاقی غیرعادی درست در مقابلشان می افتد. ما مطمئن هستیم که می دانیم در 11 سپتامبر کجا بودیم، به اشتباه معتقدیم که خاطرات زنده با وفاداری کامل در ذهن ما حک شده است. و به‌عنوان یک جامعه، میلیاردها دلار را صرف دستگاه‌هایی می‌کنیم تا مغزمان را آموزش دهیم، زیرا دائما فریب راه‌حل‌های سریع و خودسازی بدون زحمت را می‌کشیم.

کتاب گوریل نامرئی

کریستوفر چابریس
کریستوفر اف. شابریس (/ʃəˈbriː/) یک روانشناس پژوهشگر آمریکایی است که در حال حاضر محقق ارشد (پروفسور) در سیستم سلامت گیزینگر، عضو مدعو در موسسه مطالعات پیشرفته در تولوز، فرانسه، و دانشیار روانشناسی و مدیر مشترک برنامه علوم اعصاب در کالج اتحادیه در شنکتادی، نیویورک (در مرخصی 2016-2017)است.او بیشتر به عنوان نویسنده مشترک (به همراه دانیل سیمونز) کتاب علمی رایج گوریل نامرئی، که نتایج تحقیقات در مورد توجه و سایر توهمات شناختی را ارائه می دهد، شناخته می شود.
نکوداشت های کتاب گوریل نامرئی
Engaging and humane...THE INVISIBLE GORILLA just might teach us to be more humble, understanding and forgiving
جذاب و انسانی... گوریل نامرئی ممکن است به ما بیاموزد که فروتن تر، فهمیده تر و بخشنده تر باشیم.
New York Times New York Times

Thought-provoking, entertaining, educational and sobering, this book is a must read for those honest enough to realize they don't or can't, know it all.
این کتاب تامل برانگیز، سرگرم کننده، آموزشی و هوشیار است، این کتاب برای کسانی است که آنقدر صادق هستند که بدانند همه چیز را نمی دانند یا نمی توانند بدانند.
El Paso Times

قسمت هایی از کتاب گوریل نامرئی (لذت متن)