کتاب فیزیک اندوه

The physics of sorrow
کد کتاب : 109389
مترجم :
شابک : 978-6004058537
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب فیزیک اندوه اثر گئورگی گاسپادینف

فیزیک اندوه فینالیست جوایز Strega Europeo و Gregor von Rezzori (و برنده هر افتخار ممکن بلغاری)، جایگاه گئورگی گوسپودینوف را به عنوان یکی از مبتکرترین و جسورترین نویسندگان اروپا تأیید می کند.

راوی رمان مورد انتظار گوسپودینوف با استفاده از اسطوره مینوتور ، هزارتویی از داستان‌های خانواده‌اش را می‌سازد، از عصری به عصر دیگر و از دیدگاهی به دیدگاه دیگر می‌پرد، و به کاوش در طرز فکر و تله‌های اروپایی‌های شرقی می‌پردازد. فوق‌العاده تکان‌دهنده – مانند داستان پدربزرگش که تصادفا در یک آسیاب رها شده است – و فوق‌العاده خنده‌دار – به بخش وحشتناک سوال «حالت چطور است؟» مراجعه کنید – فیزیک کتابی است که می‌توانید در آن زندگی کنید و ارتباطات را ردیابی کنید. راوی را در «گذرگاه‌های فرعی» مختلف دنبال می‌کند، به طرز دلپذیری در داستان‌های مختلف گم می‌شود و با مینوتور اندوهگین در مرکز همه چیز همدلی می‌کند.

مانند کارهای دیو ایگرز، تام مک کارتی و دوبراوکا اوگرسیک، فیزیک اندوه با ساختار منحصر به فرد، دغدغه های بشردوستانه و داستان سرایی خیره کننده خود شما را به خود جذب می کند.

گئورگی گوسپودینوف در سال 1968 متولد شد و یکی از پرترجمه‌ترین نویسندگان معاصر بلغاری است. اولین رمان او، رمان طبیعی توسط انتشارات آرشیو دالکی در سال 2005 منتشر شد و توسط نیویورکر، نیویورک تایمز و چندین رسانه معتبر دیگر مورد تحسین قرار گرفت. مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه او به نام و داستان‌های دیگر توسط انتشارات دانشگاه نورث وسترن منتشر شد. فیزیک اندوه دومین رمان اوست.

آنجلا رودل مدرک کارشناسی ارشد زبان شناسی را از UCLA دریافت کرد و برای تحصیل و یادگیری زبان بلغاری بورسیه فولبرایت دریافت کرد. او در سال 2010 برنده کمک مالی صندوق ترجمه قلم برای مجموعه داستان های کوتاه گئورگی تنف شد. او یکی از پرکارترین مترجمان ادبیات بلغارستانی است که امروزه کار می کند و برای ترجمه کتاب فیزیک اندوه گوسپودینوف، بورسیه NEA دریافت کرد.

کتاب فیزیک اندوه

گئورگی گاسپادینف
گئورگی گوسپودینوف (بلغاری: Георги Господинов؛ زاده 7 ژانویه 1968) نویسنده بلغاری با بیشترین ترجمه و جوایز بین المللی پس از سال 1989، یکی از صداهای برجسته ادبیات اروپای امروزی است. روایت های پیچیده او با خاطره گذشته اخیر اروپای شرقی و نگرانی های حال اروپا و جهان درگیر است. آنها که عمیقاً انسانی هستند، در عین حال موفق می شوند به فراتر از انسانیت دست یابند و برای همدلی بسیار گسترده تر و غیرانسان محوری تلاش می کنند. با قاچاق شعر به داستان، سبک او هم شاعرانه و هم فلسفی است و در عین حال خواندنی، خن...
نکوداشت های کتاب فیزیک اندوه
Bulgarian writer Georgi Gospodinov's The Physics of Sorrow unites formal experimentation with emotional resonance in a compelling exploration of how and why humans tell stories
در فیزیک اندوه، نویسنده بلغاری، گئورگی گوسپودینوف، آزمایش های رسمی را با طنین عاطفی در یک کاوش قانع کننده در مورد چگونگی و چرایی داستان گویی انسان ها یکی می کند.
Elizabeth C. Keto

Gospodinov forces us to examine our own lives, expectations, and assumptions.
گوسپودینوف ما را وادار می کند تا زندگی، انتظارات و پیش فرض های خود را بررسی کنیم.
Bookishly Witty

قسمت هایی از کتاب فیزیک اندوه (لذت متن)