کتاب گزارش سرخ و آبی آمیب سبز

Le Grand Leader doit venir nous voir
کد کتاب : 81223
مترجم :
شابک : 978-9644087875
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 292
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب گزارش سرخ و آبی آمیب سبز اثر ولینا مینکوف

« گزارش سرخ و آبـی آمیب سبز » روایت دختر دانش آموزی بلغار است که به اردوی بین المللی کمونیستی در کره شمالی اعزام می شود، در آخرین ماه های پیش از سقوط دیوار برلیـن و سالی پیش از فروپاشی شـوروی.
رمان ولینا مینکوف رمانـی اتوبیوگرافیک است و آنچـه او در این رمان روایت می کند از تجربه های شخصی خود او در کردی شمالی، شوروی و بغارستان گرفته شده، و شاید بتوان گفت به همین دلیل است که او توانسته چنین سیمای یگانه ای را از کره‌ی شمالی در رمانش ترسیم کند . کشوری که در سال های پایانی دهه‌ی ۱۹۸۰ در حال گذار از کمونیسم به توتالیتریانیسمی مخوف است، اما هنوز سرشار از شور و زیبایی است. درست در زمانی که بلغارستان در آستانه‌ی پایان کمونیسم و آغاز دورانی تازه است. این رمان با مقدمه ای از ولینا مینکوف بر ترجمه‌ی فارسی منتشر شده است.

کتاب گزارش سرخ و آبی آمیب سبز

ولینا مینکوف
ولینا مینکوف در سال 1974 در صوفیه متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی زبان انگلیسی از UCLA با رشته ای در نوشتن خلاق - داستانی است. او نویسنده مجموعه داستانهای کوتاه قرمز (2001) و مجموعه داستانهای کوتاه به زبان انگلیسی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در مطالعات اروپایی از دانشگاه آمستردام است و عضو اتحادیه مترجمان بلغارستان است. او به همراه همسر فرانسوی خود و دو پسرش در پاریس زندگی می کند و در آنجا به تدریس زبان انگلیسی، کار آزاد به عنوان مترجم و ویراستار می پردازد.