کتاب حشاشین: فرقه ای تندرو در اسلام

The Assassins
کد کتاب : 109653
مترجم : حسن خاکبازمحسنی
شابک : 978-9646380352
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1383
سال انتشار میلادی : 1967
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب حشاشین: فرقه ای تندرو در اسلام اثر برنارد لوئیس

در این کتاب، تاریخچه و پیشینه شکل‌گیری حشاشین در جهان به اختصار و گروه منتسب به فرقه اسماعیلیه به تفصیل بازگو می‌شود. گفتنی است یکی از رهبران مقتدر اسماعیلیه در ایران حسن صباح بود که در قلعه الموت در نزدیکی قزوین می‌زیست وی گروهی را برای فرامین خاص از جمله قتل و نابودی وزرا و زمامداران تربیت کرده بود که با دریافت دستور بی‌درنگ ماموریت خود را به انجام می‌رساندند و در بسیاری موارد در این راه جان می‌باختند. این گروه که برخی آنان را حشاشین می‌نامیدند مدت‌ها باعث رعب و وحشت در دل زمامداران عهد خود بودند. قتل خواجه نظام الملک وزیر مقتدر آن روزگار به دست همین فرقه صورت گرفته است.

کتاب حشاشین: فرقه ای تندرو در اسلام

برنارد لوئیس
برنارد لوئیس، زاده ی 31 می 1916 و درگذشته ی 19 می 2018، استاد بازنشسته ی مطالعات خاور میانه در دانشگاه پرینستون و نویسنده ای انگلیسی/ آمریکایی بود.لوئیس در لندن به دنیا آمد. تخصص او، تاریخ اسلام و اثر متقابل تمدن اسلام و غرب است و بیشتر به خاطر تحقیقات اش درباره ی تاریخ امپراتوری عثمانی شناخته می شود. لوئیس یکی از برجسته ترین خاورمیانه شناسان غربی است و نظرات کارشناسی اش، درباره ی خاورمیانه، از معتبرترین نظرات در این حوزه در نظر گرفته می شود.
قسمت هایی از کتاب حشاشین: فرقه ای تندرو در اسلام (لذت متن)
من نام حشاشین را ذکر می کنم که لعنت بر آنان باد و حذر از ایشان. آنها خود را می فروشند و تشنه خون ابناء بشرند. بی گناهی را به بهایی می کشند و ارزشی برای زندگی و رستگاری خودشان قایل نیستند. همانند شیطان به هیأت فرشتگان نورانی در می آیند، حرکات و اعمال و البسه و زبان و رسوم ملت ها و مردمان مختلف را تقلید می کنند: گرگ هایی در لباس میش اند. و البته اگر شناخته شوند بلافاصله به قتل می رسند.