کتاب یکشنبه های پاریسی

Les Dimanches d'Un Bourgeois de Paris
کد کتاب : 10968
مترجم :
شابک : 9786003534186
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1880
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب یکشنبه های پاریسی اثر گی دو موپاسان

اثری است از گی دو موپاسان به ترجمه محمود گودرزی و چاپ انتشارات افق. این داستان به قلم یکی از بزرگترین نویسندگان قرن نوزدهم فرانسه نگاشته شده و روزگار کارمندی دولتی را که برای ماجراجویی، هر هفته در یکی از محافل برگزاری تفریحات پاریسی ها به سر می برد با زبان طنز و تلخ به تصویر می کشد و حوادث عجیبی را که برای او رقم می خورد به نمایش می گذارد.

کتاب یکشنبه های پاریسی

گی دو موپاسان
آنری رنه آلبر گی دو موپاسان' (به فرانسوی: Henri René Albert Guy de Maupassant) (زادهٔ ۵ اوت ۱۸۵۰-درگذشتهٔ ۶ ژوئیهٔ ۱۸۹۳) نویسنده فرانسوی است.مشکلات خانوادگی از یک سو و روح رنجور او از سوی دیگر الهام‌بخش نوشته‌هایی شدند که نه تنها توجه دنیای ادبیات را به خود جلب کرد، بلکه نشانه آشکاری بود بر تعارضات و آشوب‌های درونی این نویسنده.«موپاسان» در 20 سالگی داوطلبانه به ارتش فرانسه پیوست و در جنگ فرانسه و آلمان شرکت کرد. پس از گذشت چند سال به پاریس بازگشت و برای شش سا...
قسمت هایی از کتاب یکشنبه های پاریسی (لذت متن)
پاتسیو سرشار از آن نوع عقل و شعوری بود که به حماقت نزدیک است. مدت ها بود که با آرامش، صرفه جویی، میانه روی محتاطانه و طبع پاکدامن زندگی می کرد، اما ناگهان تشویشی هراس انگیز بر او مستولی شد. یک بار در خیابان ناغافل سرش گیج رفت و ترسید مبادا سکته کرده باشد. وقتی خود را به مطب دکتر رساند، به لطف صد سو این نسخه را از او گرفت: «آقای ایکس… پنجاه و دو ساله، مجرد، کارمند، طبع صفراوی، احتمال سکته مغزی، حمام آب سرد، میانه روی در خوردن، ورزش بسیار.