کتاب آزادی و قدرت و قانون

The democratic and the authoritarian state
گردآوری و ویرایش : هربرت مارکوزه
کد کتاب : 11004
مترجم :
شابک : 9789644871238
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 470
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آزادی و قدرت و قانون اثر فرانتس نویمان

فرانتس لئوپولد نویمان نویسندهکتاب "آزادی و قدرت و قانون" متولد ۲۳ مه ۱۹۰۰ یک فعال سیاسی آلمانی، نظریه‌پرداز مارکسیست غربی و وکیل کارگری بود که در تبعید به یک دانشمند علوم سیاسی تبدیل شد و بیشتر به خاطر تحلیل‌های نظری‌اش از ناسیونال سوسیالیسم شناخته می‌شود. او در آلمان و بریتانیا تحصیل کرد و آخرین مرحله کار خود را در ایالات متحده گذراند و در آنجا از سال 1943 تا 1945 برای دفتر خدمات استراتژیک کار کرد.

در سال 1948 نویمان استاد علوم سیاسی در دانشگاه کلمبیا شد و به تأسیس دانشگاه آزاد برلین کمک کرد. نویمان در کلمبیا بسیار مورد توجه بود و نقش برجسته ای در تلاش های بنیاد راکفلر برای تقویت نظریه سیاسی به عنوان جزء علوم سیاسی در دانشگاه های آمریکا ایفا کرد. او چندین مقاله مهم را منتشر کرد که ناشی از تلاش هایش برای توسعه یک نظریه دموکراتیک همخوان با تغییرات سیاسی و اجتماعی مدرن بود. اگرچه این پروژه ناتمام ماند، او مطالعات مهمی در مورد مفاهیم "دیکتاتوری"، "قدرت" و "آزادی" انجام داد. به عقیده او، مطالعه دیکتاتوری‌های مدرن، خطرات دموکراسی ناشی از حادثه اضطراب فراگیر را برای جامعه مدرن آشکار کرد و نشان داد که ابتدا باید به مسئله قدرت از دیدگاه مثبتی که او فکر می‌کرد ضمنی در سنت روسو (نه ترس‌های لیبرال)، و دوم، تشخیص اینکه آزادی مستلزم شناخت عقلانی واقعیت‌های اجتماعی و احساس ذهنی توانمندی (آنچه که فلسفه اخلاقی قدیمی‌تر «فضیلت فعال» می‌نامید)، و همچنین حوزه‌ای از شخصی، اجتماعی (ارتباطات) محافظت شده است.






کتاب آزادی و قدرت و قانون

فرانتس نویمان
فرانتس لئوپولد نویمان (۲۳ مه ۱۹۰۰–۲ سپتامبر ۱۹۵۴) فعال سیاسی آلمانی-یهودی چپ، نظریه‌پرداز مارکسیست و وکیل کار بود. او یک دانشمند سیاسی در تبعید بود و برای تجزیه و تحلیل نظری خود از ناسیونالیسم سوسیالیسم شناخته شده‌است. نویمان در آلمان و انگلستان به مطالعه پرداخت و آخرین مرحله از حرفهٔ خود را در ایالات متحده آمریکا به سر برد. او همراه ارنست فرانکل و آرنولد برگشتراسر، جزو بنیان‌گذاران علوم سیاسی مدرن در جمهوری فدرال آلمان در نظر گرفته می‌شود.