کتاب خرس های رقصان

Dancing Bears
کد کتاب : 80168
مترجم :
شابک : 978-6007289556
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

«ویتولد شابوفسکی» از نویسندگان پرفروش در ادبیات لهستان

معرفی کتاب خرس های رقصان اثر ویتولد شابوفسکی

کتاب «خرس های رقصان» اثری نوشته «ویتولد شابوفسکی» است که نخستین بار در سال 2014 به چاپ رسید. «شابوفسکی» شرحی دقیق و تأثیرگذار را از زندگی انسان هایی متعلق به «جوامع به تازگی آزاد شده» ارائه می کند—افرادی که آرزو دارند زندگیشان دوباره مثل سابق شود. عنوان کتاب، از سنتی به قدمت چندین قرن در بلغارستان برگرفته شده است: آموزش رقصیدن به خرس ها، فعالیتی که با پیوستن بلغارستان به «اتحادیه اروپا» در سال 2007 غیرقانونی اعلام شد، و پس از آن، تمام خرس های رقصان در طبیعت رها شدند. با این حال، این خرس ها همچنان اربابان خود را به خاطر دارند و هر زمان که آن ها را می بینند، شروع به رقصیدن می کنند. کتاب «شابوفسکی» در دو بخش ارائه می شود—بخش نخست، داستانی تأثیرگذار درباره خرس ها و مسئولان نگهداری از آن ها را روایت می کند و بخش دیگر، زندگی افرادی (اغلب اهل اروپای شرقی) را به تصویر می کشد که از آزادی های تازه به دست آمده و تغییرات گسترده، چندان راضی نیستند.

کتاب خرس های رقصان

ویتولد شابوفسکی
ویتولد شابوفسکی روزنامه نگار لهستانی برنده جایزه و نویسنده است. هنگامی که او بیست و چهار ساله بود ، به عنوان یک آشپز در کپنهاگ تحصیل می کرد ، و در بیست و پنج سالگی جوانترین گزارشگر یکی از بزرگترین روزنامه های روزانه لهستان شد ، جایی که او به پوشش اخبار بین المللی در کشورها از جمله کوبا ، آفریقای جنوبی و ایسلند پرداخت ، و به دلیل ویژگی های خود در مورد مشکل مهاجران غیرقانونی به سمت اتحادیه اروپا و کشتار لهستانی ها در سال 1943 در اوکراین جوایزی را کسب کرد.
نکوداشت های کتاب خرس های رقصان
Utterly original.
کاملا بدیع.
New York Times New York Times

Universal truths about animal behavior, including our own.
حقایقی جهان شمول درباره رفتار حیوانات، از جمله خودمان.
NPR NPR

A surprising look at societies grappling with profound change.
نگاهی غافلگیرکننده به جوامعی که با تغییرات ژرف، دست به گریبان هستند.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب خرس های رقصان (لذت متن)
رفتم «پارک ملی کورمیساش» تا یک خرس گیر بیاورم. آنجا منطقه شکار معروفی دارد؛ ظاهرا «برژنف» یک میلیارد لوا بدهی کمونیست های ما را بخشید که در عوض بگذارند آنجا شکار کند. این ماجرا را یکی که چهل سال در «کورمیساش» کار کرده بود، برایم تعریف کرد، راست و دروغش با خودش.

اول باید می رفتم «صوفیه»، به وزارتخانه ای که مسئول جنگل ها بود، چون یکی از دوستان دوران مدرسه ام را آنجا می شناختم. به لطف او، توانستم مجوز خرید یک خرس از «کورمیساش» را بگیرم.

معمولا در رستورانی بسیار گران در ساحل دریای سیاه نمایش اجرا می کرد، رستورانی که سران عالی رتبه حزب کمونیست، اغلب به آنجا می رفتند. چند بار هم در تلویزیون نشانش داده بودند. خیلی ها در سراسر بلغارستان او را می شناختند.