کتاب چرا گورخرها زخم معده نمی گیرند

Why Zebras Don't Get Ulcers
استرس و هر آنچه در موردش باید بدانیم
کد کتاب : 110571
مترجم : محمدعلی امام هادی
شابک : 978-6225213197
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 496
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب چرا گورخرها زخم معده نمی گیرند اثر رابرت ام.ساپولسکی

اکنون در ویرایش سوم، کتاب تحسین شده و موفق رابرت ام ساپولسکی «چرا گورخرها زخم معده نمی گیرند» ، فصل‌های جدیدی در مورد چگونگی تأثیر استرس بر خواب و اعتیاد، و همچنین بینش‌های جدیدی در مورد اضطراب و اختلال شخصیت و تأثیر معنویت بر مدیریت استرس ارائه می‌کند.
همانطور که ساپولسکی توضیح می دهد، اکثر ما شب ها بیدار نمی مانیم و نگران این نیستیم که آیا جذام داریم یا مالاریا. در عوض، بیماری‌هایی که از آن می‌ترسیم - و آن‌هایی که اکنون ما را آزار می‌دهند - بیماری‌هایی هستند که در اثر تجمع آهسته آسیب‌ها مانند بیماری قلبی و سرطان ایجاد می‌شوند. هنگامی که ما نگران هستیم یا استرس را تجربه می کنیم، بدن ما همان پاسخ های فیزیولوژیکی را نشان می دهد که حیوان انجام می دهد، اما درگیری را به همان روش از طریق جنگ یا فرار حل نمی کنیم. با گذشت زمان، این فعال شدن پاسخ استرس ما را به معنای واقعی کلمه بیمار می کند.

کتاب «چرا گورخرها زخم معده نمی گیرند»، با ترکیب تحقیقات پیشرفته با دوز سالم شوخ طبعی و توصیه‌های عملی، توضیح می‌دهد که چگونه استرس طولانی مدت باعث ایجاد یا تشدید طیفی از آسیب‌های جسمی و روحی، از جمله افسردگی، زخم، کولیت، بیماری قلبی و غیره می‌شود. . همچنین راهنمایی های ضروری برای کنترل پاسخ های استرس ما ارائه می دهد.

کتاب چرا گورخرها زخم معده نمی گیرند

رابرت ام.ساپولسکی
رابرت موریس ساپلسکی (زاده 6 آوریل 1957) محقق و نویسنده آمریکایی اعصاب غدد است. او استاد زیست شناسی، نورولوژی، علوم اعصاب و جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه استنفورد است. علاوه بر این، او یک همکار پژوهشی در موزه های ملی کنیا است.
نکوداشت های کتاب چرا گورخرها زخم معده نمی گیرند
Robert M. Sapolsky is one of the best science writers of our time
رابرت ام. ساپولسکی یکی از بهترین نویسندگان علمی عصر ماست
Oliver Sacks

Robert Sapolsky wittily dissects the anatomy of human stress-response
رابرت ساپولسکی به طرز زیرکانه ای آناتومی پاسخ به استرس انسان را تشریح می کند
 Wall Street Journal Wall Street Journal

قسمت هایی از کتاب چرا گورخرها زخم معده نمی گیرند (لذت متن)