کتاب انسان و ایمان

Humans and faith
مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی 1
کد کتاب : 112177
شابک : 978-9645600691
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 67
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب انسان و ایمان اثر مرتضی مطهری

کتاب "مقدمه‌ای بر جهان‌بینی اسلامی"، یک مجموعه شش مجلدی از آخرین آثار استاد آیت‌الله مطهری است. این کتاب در واقع یک دوره اصول عقاید اسلامی را فراهم می‌کند و می‌تواند برای علاقه‌مندان به عرفان و همچنین عامه مردم مفید و آموزنده باشد. مجلدهای کتاب "مقدمه‌ای بر جهان‌بینی اسلامی" عبارتند از: انسان و ایمان، جهان‌بینی توحیدی، وحی و نبوت، انسان در قرآن، جامعه و تاریخ، زندگی جاوید یا حیات اخروی.

اصلی‌ترین نکته درباره این کتاب این است که در واقعها این مجموعه باید شامل هفت مجلد می‌شد، اما استاد مطهری توانستند تا نوشتن جلد هفتم یعنی درباره "امامت و رهبری" را به اتمام نرسانند. بدیهی است که این کتاب با پیشگفتاری از همان شهید مطهری در انجمن اسلامی پزشکان منتشر شد. این کتاب در حوزه اصولی اعتقادات اسلامی مطالب جالبی ارائه می‌دهد و به عنوان یک منبع مهم برای دانشجویان و طلاب علوم دینی شناخته می‌شود. نثر شیوا و روان این کتاب به جاذبه آن اضافه می‌کند و باید توجه داشت که متن اصلی از قبل توسط یک اسلام‌شناس مسلم به نحوی بازبینی و به ترتیب درآمده است.

تأکید مخاطبان و مخاطبات بر این کتاب و تعداد زیاد چاپ‌های آن، نشان از اهمیت و ارزش این کتاب در میان مردم ایران و حتی در سایر کشورهای اسلامی دارد. این کتاب از سال ۱۳۵۷ به چاپ رفته و از آن زمان تاکنون به صورت مکرر منتشر شده است.

مجموعه "مقدمه‌ای بر جهان‌بینی اسلامی" ارزش فکری اسلامی را به وضوح نشان می‌دهد و تفکر اسلامی را با تفکرات دیگر مکاتب بشری مقایسه می‌کند. جلد اول این مجموعه که به انسان و ایمان می‌پردازد، بهبودها و بازنگری‌هایی در نظریه‌پردازی و طراحی چاپ نیز داشته و طراحی جلد آن نیز تغییر کرده است.

کتاب انسان و ایمان

مرتضی مطهری
مرتضی مطهری (زادهٔ ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ در فریمان – ترور شدهٔ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران) روحانی شیعه، استاد فلسفهٔ اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود. وی قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران بود. بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.سید روح‌الله خمینی علاقهٔ زیادی به وی داشت، تا آنجا که بعد از مرگش گفت: «فرزند عزیزی را که پارهٔ تنم و حاصل عمرم بود، از دست دادم» در ادبیات جمه...