کتاب نقدی بر مارکسیسم

A Critique of Marxism
کد کتاب : 33993
شابک : ‭978-9645600592‮‬
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 438
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نقدی بر مارکسیسم اثر مرتضی مطهری

از ویژگی های استاد شهید، آیة الله مطهری، تسلّط به مبانی فکری فلسفه های غربی و اندیشه های مکاتب دیگر بود که با ژرف نگری در متون اصلی غربی ها و نقّادی فرآورده های فکری دگراندیشان، به عرضۀ چهرۀ روشن اسلام و برتری تفکر اسلامی بر فلسفه های شرقی و غربی می پرداخت.
کتاب «نقدی بر مارکسیسم» حاصل 45 جلسه بحث استاد، دربارۀ فلسفۀ مارکسیسم و نقد آن است.
این بحث ها در سال های 1355 و 1356 شمسی در قم و با حضور جمع خاصی از طلّاب انجام گرفته است. در ضمن این مباحث، سیری در فلسفۀ مارکسیسم، براساس کتاب «مارکس و مارکسیسم» (نوشتۀ آندره پی یتر، ترجمۀ شجاع الدین ضیائیان، نشر دانشگاه تهران) صورت گرفته که به قصد آشنایی با دیدگاه های این فلسفۀ مادی است.

کتاب نقدی بر مارکسیسم

مرتضی مطهری
مرتضی مطهری (زادهٔ ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ در فریمان – ترور شدهٔ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران) روحانی شیعه، استاد فلسفهٔ اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود. وی قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران بود. بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.سید روح‌الله خمینی علاقهٔ زیادی به وی داشت، تا آنجا که بعد از مرگش گفت: «فرزند عزیزی را که پارهٔ تنم و حاصل عمرم بود، از دست دادم» در ادبیات جمه...