کتاب گراند هتل مغاک

Grand Hotel Abyss: The Lives of the Frankfurt School
زندگی متفکران مکتب فرانکفورت
کد کتاب : 112434
مترجم :
شابک : 978-9642093069
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 512
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب گراند هتل مغاک اثر استوارت جفریز

در سال 1923، گروهی از متفکران و روشنفکران جوان رادیکال آلمانی در خیابان ویکتوریا آل 7، فرانکفورت گرد هم آمدند و مصمم بودند تا عملکرد دنیای مدرن را توضیح دهند. از برجسته‌ترین اعضای مکتب فرانکفورت، فیلسوفان والتر بنیامین، تئودور آدورنو، ماکس هورکهایمر و هربرت مارکوزه بودند. آنها نه تنها طرز فکر ما را تغییر می دهند، بلکه موضوعاتی را که ما آن را شایسته بررسی فکری می دانیم نیز تغییر می دهند. زندگی آن‌ها، مانند ایده‌هایشان، عمیقا، گاهی اوقات غم‌انگیز، وقایع خردکننده قرن بیستم را منعکس و شکل داد.
کتاب «گراند هتل مغاک» زندگی نامه، فلسفه و داستان سرایی را با هم ترکیب می کند تا نشان دهد چگونه متفکران فرانکفورت به امید درک سیاست فرهنگ در طول ظهور فاشیسم گرد هم آمده بودند. برخی از آنها که مجبور به فرار از وحشت آلمان نازی شدند، بعدا در ایالات متحده تبعید شدند. بنیامین با آخرین کار بزرگش - پروژه ناتمام پاساژها - در چمدانش، در اسپانیا دستگیر شد و زمانی که تهدید به تبعید به فرانسه تحت اشغال نازی ها شد، دست به خودکشی زد. در آن سوی اقیانوس اطلس، آدورنو در تلاش برای تبدیل شدن به یک فیلمنامه نویس هالیوود شکست خورد، موسیقی جاز را محکوم کرد و حتی با چارلی چاپلین در مالیبو ملاقات کرد.
مکتب فرانکفورت با جدی گرفتن فرهنگ عامه به عنوان یک موضوع مطالعه – چه فیلم، موسیقی، ایده ها یا مصرف گرایی – ماهیت و بحران جامعه مکانیزه و تولید انبوه ما را تشریح کرد.

کتاب گراند هتل مغاک

استوارت جفریز
استوارت جفریس روزنامه نگار و نویسنده است. او سال ها در کارکنان گاردین بود و به عنوان سردبیر فرعی، منتقد تلویزیون، سردبیر جمعه ریویو و خبرنگار پاریس کار می کرد. او اکنون به عنوان نویسنده مستقل، بیشتر برای گاردین، اسپکتیتور، فایننشال تایمز و لندن ریویو آو بوکز کار می کند. او دو کتاب نوشته است: بیدمشک خانم اسلوکامب : بزرگ شدن در مقابل تلی و گرند هتل ابیس: زندگی مدرسه فرانکفورت.
نکوداشت های کتاب گراند هتل مغاک
“An impressive work of popular intellectual history.”
"یک اثر چشمگیر از تاریخ فکری مردمی."
Open Letters Monthly

“Intriguing and provocative … Jeffries has done a great service in producing such a readable, wry and detailed introduction.”
"جذاب کننده و تحریک آمیز... جفریز خدمات بزرگی را در تولید چنین مقدمه ای خواندنی، تلخ و مفصل انجام داده است."
Scotsman

قسمت هایی از کتاب گراند هتل مغاک (لذت متن)