کتاب جامعه و تاریخ در قرآن

Society and history in the Qur'an
معارف قرآن _ جلد 2
کد کتاب : 112846
شابک : 978-6007747131
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب جامعه و تاریخ در قرآن اثر مرتضی مطهری

کتاب جامعه و تاریخ در قرآن جلد دوم از مجموعه معارف قرآن شامل دوازده جلسه درس استاد شهید آیت‌اللّه‌ مرتضی مطهری در حوزه علمیه قم (حسینیه ارگ) در سال‌های 1356 و 1357 است. نویسنده در این اثر طی فصول متعدد، به بررسی جامعه و تاریخ از منظر قرآن و اسلام می‌پردازد.
این کتاب همچون سایر آثار آن اسلام‌شناس عظیم‌الشأن از نکات بدیع و نغز فراوان برخوردار است که حاکی از حاد بودن و جولان ذهن و از آن بالاتر احساس مسئولیت آن متفکر شهید در مقابل برداشت‌های غلط از قرآن است که آن روز مثلا عده‌ای تحت تأثیر مکتب مادی برداشتی خاص از سرانجام و سرنوشت تاریخ از نظر قرآن پیدا کرده بودند و استاد از کنار این انحرافات فکری به آسانی نمی‌گذشت و همین حساسیت‌ها باعث شد که به عنوان نزدیک‌ترین یار امام خمینی (ره) اولین هدف ترور کسانی واقع شود که فکر می‌کردند با وجود او نمی‌توانند به درون دستگاه هدایت انقلاب اسلامی راه پیدا کنند.

کتاب جامعه و تاریخ در قرآن

مرتضی مطهری
مرتضی مطهری (زادهٔ ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ در فریمان – ترور شدهٔ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران) روحانی شیعه، استاد فلسفهٔ اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود. وی قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران بود. بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.سید روح‌الله خمینی علاقهٔ زیادی به وی داشت، تا آنجا که بعد از مرگش گفت: «فرزند عزیزی را که پارهٔ تنم و حاصل عمرم بود، از دست دادم» در ادبیات جمه...