کتاب گفت و گوهای توسعه (شماره 3)

Community development
روایت بایزید مردوخی از مسأله توسعه در ایران
کد کتاب : 114345
شابک : 978-9644892042
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 187
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گفت و گوهای توسعه (شماره 3) اثر محسن رنانی

بایزید مردوخی نظریه‌پرداز هفت دام اقتصاد ایران است که در این کتاب به آنها پرداخته شده است. نظریۀ هفت دام اقتصاد ایران در کنار دیدمانْ‌کوری می‌تواند چارچوبی برای تحلیل و آسیب‌شناسی سیاست‌گذاری اقتصادی در ایران، به‌ویژه سیاست‌گذاری توسعه، برای ما فراهم آورد. شاه‌بیت نظریه‌پردازی او برای تحلیل شکست سیاست‌گذاری صنعتی در ایران آنجاست که او حلقۀ تکمیلی تحلیل دکتر احمد اشرف را برای تحلیل شکست سیاست‌گذاری صنعتی در ایران پس از انقلاب ارائه می‌کند.
این کتاب، سومین روایت از مجموعه «گفت‌و‌گوهای توسعه» است که بر اساس بازخوانی مجموعۀ نوشتارهای استاد بایزید مردوخی و نیز گفت‌و‌گوهای مفصل با ایشان استخراج شده است. مردوخی اکنون در آستانه هشتادسالگی، ذخیره‌ای از دانش و تجربۀ پنجاه سال دانشگری و اندیشه‌ورزی در حوزۀ اقتصاد را با خود دارد که چهل سال آن به‌طور مشخص مربوط به اندیشه‌ورزی و تجربه‌آموزی در حوزه اقتصاد و توسعه ایران بوده است. این کتاب تصویر فشرده‌ای از اندیشه‌های این سرمایه نمادین کرد ایرانی را بازمی‌نماید.

کتاب گفت و گوهای توسعه (شماره 3)

محسن رنانی
محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان با مرتبه استاد است. در سال ۱۳۴۴ در رهنان اصفهان به دنیا آمد. وی تا دیپلم را در اصفهان تحصیل کرده و سپس مدارج کارشناسی (۱۳۶۶)، کارشناسی ارشد (۱۳۶۸) و دکترای (۱۳۷۵) خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه تهران اخذ کرد.رنانی هم‌اکنون دارای رتبه «استاد تمام» در دانشگاه اصفهان و از صاحب‌نظران اقتصاد کشور است.وی تاکنون بیش از ۱۵ عنوان کتاب به‌طور مستقل یا مشترک تألیف و ترجمه و بیش از یکصد مقاله علمی به چاپ رسانده‌است. دو ...