کتاب مغز

The Brain: A Very Short Introduction
  • 10 % تخفیف
    8,000 | 7,200 تومان
  • موجود
  • انتشارات: افق افق
    نویسنده:
کد کتاب : 11517
مترجم :
شابک : 9789643699161
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

اندیشیدن درباره مغز
The Brain: A Very Short Introduction
کد کتاب : 10364
مترجم :
شابک : 9789643638504
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 190
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

مغز
The Brain: A Very Short Introduction
  • 9,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: حکمت حکمت
    نویسنده:
کد کتاب : 11518
مترجم :
شابک : 9786009047611
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اندیشیدن درباره مغز اثر مایکل اوشی

«اندیشیدن درباره‌ی مغز» نوشتۀ مایکل اوشی، یک کاوش مختصر، کوتاع و در عین‌حال آموزنده دربارۀ عملکرد درونی مغز انسان است. این کتاب بخشی از مجموعۀ معتبر «معرفی‌های بسیار کوتاه» است که توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد به چاپ رسیده است. نویسندۀ کتاب، اوشی، که خود یک عصب‌شناس برجسته است، در این کتاب، راهنمایی غیر‌فنی و قابل فهم برای درک عملکرد پیچیده‌ترین عضو بدن انسان را به خوانندگان ارائه می‌دهد.
این کتاب به گونه‌ای نوشته‌شده است که یک نمای کلی از آناتومی و عملکرد مغز ارائه دهد. به همین دلیل کتاب با توصیف یک چشم‌انداز تاریخی آغاز شده و سیر تکامل تفکر علمی در مورد مغز را از دوران‌باستان تا امروز بیان می‌کند. فصل‌های بعدی کتاب به مکانیسم‌های سیگنال‌دهی مغز می‌پردازند و توضیح می‌دهند که نورون‌ها چگونه از طریق سیناپس‌ها و انتقال‌دهنده‌های عصبی با مغز ارتباط برقرار می‌کنند. اوشی این فرآیندهای پیچیده را ساده می‌کند و آن‌ها را برای خوانندگانی که پیش زمینه‌ای در علوم اعصاب ندارند، قابل فهم می‌سازد. او همچنین توانایی قابل توجه مغز برای پردازش اطلاعات حسی، درک جهان بیرونی و هماهنگ کردن اعمال و رفتارهای در زیر ذره‌بین بررسی خود قرار داده است.
یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کتاب، بررسی شکل‌گیری حافظه است. اوشی آخرین یافته‌های تحقیقاتی را در‌مورد چگونگی ایجاد خاطرات و مسیرهای عصبی درگیر در یادآوری آن‌ها را به سادگی توضیح می‌دهد. او همچنین به حالات ذهنی تغییر‌یافته اشاره می‌کند و بینش‌هایی درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد نادرست مغز و پتانسیل مداخلات پزشکی ارائه می‌دهد. همچنین این کتاب از سوالات بزرگ و پرمناقشه در‌مورد رابطۀ مغز با ذهن، آگاهی و پتانسیل‌های هوش‌مصنوعی دوری نمی‌کند. اوشی در‌مورد آیندۀ تحقیقات مغز، از جمله پیامدهای پروژه‌ی ژنوم انسانی، ژن درمانی‌ و توسعه‌ی داروهای طراحی‌شده با هدف تغییر عملکردهای خاص مغز، گمانه‌زنی می‌کند. با این اوصاف، چه دانش‌آموز باشید، چه فردی حرفه‌ای، یا صرفا شخصی که علاقه‌مند به یادگیری بیشتر در مورد مغز است، این کتاب منبع ارزشمندی به حساب می‌آید که انبوهی از داده‌های علمی را به شکل فشرده و ساده در اختیار شما قرار می‌دهد.

کتاب اندیشیدن درباره مغز