کتاب جهان هولوگرافیک

The Holographic Universe
(نظریه ای برای توضیح توانایی های فراطبیعی ذهن و اسرار ناشناخته مغز و جسم)
کد کتاب : 15990
مترجم :
شابک : 978-6004561877
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 446
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 71
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب جهان هولوگرافیک اثر مایکل تالبوت

"جهان هولوگرافیک" یا "نظریه ای برای توضیح توانایی های فراطبیعی ذهن و اسرار ناشناخته مغز و جسم" اثری است به قلم "مایکل تالبوت" که در آن اظهار داشته: جهان خود یک هولوگرام غول پیکر است. به این شکل در کتاب "جهان هولوگرافیک"، "مایکل تالبوت" تجارب فراطبیعی ذهن ، مسئله های تئوری کوانتوم ، ماورا الطبیعه و سایر معماهای حل نشده ی بدن و مغز را تشریح می کند.

"جهان هولوگرافیک" که دارای یک پیشگفتار قوی و روشن کننده نیز می باشد، اثری برجسته است که نتیجه گیری های هیجان انگیز آن همچنان با پیشرفته ترین یافته های روز فیزیک ، کیهان شناسی و نظریه ی ریسمان ثابت می شود.

تقریبا همه با هولوگرام آشنا هستند - تصاویر سه بعدی که با کمک لیزر در فضا پخش می شوند. دو تن از شناخته شده ترین متفکران دنیا معتقدند که جهان ممکن است یک هولوگرام غول پیکر باشد؛ یعنی به معنای واقعی کلمه نوعی تصویر یا ساختاری است که حداقل تا حدی توسط ذهن انسان ایجاد شده است. "دیوید بوهم" و "کارل پربرام" که اولی فیزیکدان دانشگاه لندن ، شاگرد اسبق انیشتین و از برجسته ترین فیزیکدان های کوانتومی جهان است و دومی متخصص مغز و اعصاب استنفورد ، و یکی از معماران درک مدرن ما از مغز می باشد ، روش جدید و قابل توجهی در نگاه به جهان ایجاد کرده اند. نظریه ی آنها نه تنها بسیاری از رمز و رازهای حل نشده ی فیزیک بلکه رخدادهای اسرارآمیزی نظیر تله پاتی ، تجارب فراطبیعی ذهنی و تجربه های نزدیک به مرگ ، رویاهای "شفاف" و حتی تجارب عرفانی و مذهبی مانند احساس وحدت کیهانی و شفابخشی را توضیح می دهد.

کتاب جهان هولوگرافیک

مایکل تالبوت
مایکل کولمن تالبوت (به انگلیسی: Michael Coleman Talbot) (زادهٔ ۲۹ سپتامبر ۱۹۵۳ - درگذشتهٔ ۲۷ می ۱۹۹۲) نویسندهٔ آمریکایی بود.مایکل تالبوت نویسندهٔ چند کتاب پرفروش است که موضوع محوری آنها یافتن مشابهت های میان رازورزی باستانی و مکانیک کوانتوم است، و از یک مدل نظری برای واقعیت جانبداری می کند که بنابر آن، جهان مادی مشابه یک هولوگرام عظیم است. همین نظریه در مشهورترین کتاب غیر داستانی مایکل تالبوت، تحت عنوان جهان هولوگرافیک ( تعلیقات شهیا ) تبیین شده است. این کتاب به قلم داریوش مهرجویی به فارسی تر...
نکوداشت های کتاب جهان هولوگرافیک
A wake-up call to wonder, an adventure in ideas." —
هشداری برای حیرت زده شد ، ماجراجویی در ایده ها.
Larry Dossey,M.D., author of Space, Time & Medicine

calls The Holographic Universe “elegant,” writing “[Talbot] helps to bridge the artificial gap that has opened up between mind and matter, between us and the rest of the cosmos.”
[تالبوت] کمک می کند تا پلی بین شکاف مصنوعی که بین ذهن و ماده پدید آمده و بین بقیه کیهان ها ایجاد شود.
Lyall Watson, author of Supernature

قسمت هایی از کتاب جهان هولوگرافیک (لذت متن)
در فیلم جنگ ستارگان، ماجراهای سفرهای «لوک اسکای واکر» زمانی آغاز می شود که از روباتی به نام «آرتو دیتو» اشعه ای نورانی فرا می تابد و تصویر سه بعدی مینیاتوری کوچک «پرنسس لیا» را روی زمین مجسم می سازد. لوک مسحور و شگفت زده مجسمه نورانی و شبح گونه ای را می بیند که التماس کنان کسی را به نام اوبی - وان کنوبی به کمک می طلبد. این یک تصویر هولوگرام است، یعنی تمثالی است سه بعدی که به وسیله اشعه لیزر ساخته شده و جادوی تکنولوژیک لازم جهت ساختن چنین تصویری واقعا حیرت آور است. ولی حیرت آورتر اینکه برخی دانشمندان بر این باورند که خود جهان نوعی هولوگرام غول پیکر است، یعنی توهمی است با شکوه، با همه جزئیاتش، که کم و بیش واقعی تر یا ناواقعی تر از تصویر پرنسس لیا نیست که لوک را به جستجو و طلب وا می دارد.