کتاب بنیانی علمی برای جهان عقلانی

Mind of God: The Scientific Basis for a Rational World
کد کتاب : 13402
مترجم :
شابک : 9786009407231
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 412
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

«پال دیویس» از نویسندگان علمی پرفروش در ادبیات انگلیس

معرفی کتاب بنیانی علمی برای جهان عقلانی اثر پائول دیویس

کتاب «بنیانی علمی برای جهانی اخلاقی» اثری نوشته «پال دیویس» است که اولین بار در سال 1992 انتشار یافت. آیا ما صرفا ایده هایی در ذهن خدا هستیم؟ صورت هایی افلاطونی در یکی از کیهان های بی پایان؟ «دیویس» به کاوش در تئوری های مربوط به پیدایش و سرنوشت، فضا و زمان، و خلق به واسطه طراحی یا شانس می پردازد، و مخاطبین را با برخی از جذاب ترین اندیشه های «افلاطون»، «ارسطو»، «آکویناس»، «نیوتن»، «هویل» و «هاکینز» آشنا می کند. کوارک ها، «نظریه یکپارچه بزرگ»، «نظریه آشوب» و کیهان شناسی کوانتوم، مورد ارزیابی و بررسی مجدد قرار می گیرند. اما نکته ای که باعث تمایز این اثر می شود، کاوش های جامع و مفصلی است که «دیویس» در حوزه علوم کامپیوتر و ریاضیات به انجام می رساند تا مفاهیمی فوق العاده غنی را در مورد ماهیت پیچیدگی جهان بیافریند.

کتاب بنیانی علمی برای جهان عقلانی

پائول دیویس
پائول چارلز ویلیام دیویس (Paul Davies‎؛ زاده ۲۲ آوریل ۱۹۴۶) فیزیکدان اهل انگلستان، استاد در دانشگاه ایالتی آریزونا است.او به مؤسسه مطالعات کوانتومی در دانشگاه چپمن در کالیفرنیا وابسته است. علایق پژوهشی او در زمینه کیهان شناسی، نظریه میدان کوانتومی، و اخترزیست‌شناسی می‌باشد.در سال ۱۹۷۰، او دکترای خود را تحت نظارت مایکل جی سیتن و سیگورد در دانشگاه کالج لندن به پایان رسانید. او سپس تحقیقات فوق دکتری خود را در دانشگاه کمبریج گذراند.پژوهش‌های دیویس شامل فیزیک نظری، کیهان شناسی، ...
نکوداشت های کتاب بنیانی علمی برای جهان عقلانی
An entertaining and provocative tour of recent developments in theoretical physics.
سفری سرگرم کننده و تفکربرانگیز در قلمرو پیشرفت های اخیر فیزیک نظری.
New York Times New York Times

A mind-bending experience.
تجربه ای که ذهن را به چالش می کشد.
Washington Post Washington Post

With cogent explications of some of the most interesting ideas to have arisen from contemporary physics, mathematics and philosophy.
با توضیحاتی مجاب کننده درباره برخی از جذاب ترین ایده هایی که از فیزیک، ریاضیات و فلسفه معاصر سر برآورده است.
San Francisco Chronicle San Francisco Chronicle

قسمت هایی از کتاب بنیانی علمی برای جهان عقلانی (لذت متن)
چنین بود که کشف کردم (البته بیشتر از روی ملال تا موشکافی فلسفی) تبیین یک حقیقت یا وضعیت، خودش نیازمند تبیین است و این زنجیره شاید تا بی نهایت ادامه یابد. من از آن زمان تا کنون گرفتار این کشف کودکانه ام. آیا به راستی ممکن است زنجیره ی تبیین، در خدا یا یک ابرقانون طبیعی متوقف شود؟

ما از روی عادت، معلول را پسآیند علت می پنداریم. برای همین است که برای تبیین جهان، به اوضاع و احوال زمان های پیشین کائنات رو می کنیم. ولی حتی اگر می توانستیم وضع کنونی جهان را، از روی وضع یک میلیارد سال پیش آن تبیین کنیم، جز این که این راز را یک میلیارد سال وا پس برانیم، به چیز دیگری دست نمی یافتیم.

چون بی گمان، باز آن موقع هم می خواهیم وضع یک میلیارد سال پیش از آن را نیز، از روی وضع سال های قبلی تبیین کنیم. آیا این رشته علت و معلول، پایانی دارد؟ این احساس که این همه باید از چیزی آغاز شده باشد، در ژرفنای فرهنگ غرب بافته شده است.