کتاب سه دقیقه آخر

The Last Three Minutes
(سرنوشت جهان چه خواهد شد؟)
کد کتاب : 58656
مترجم :
شابک : 978-6227124019
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

«پال دیویس» از نویسندگان علمی پرفروش در ادبیات انگلیس

معرفی کتاب سه دقیقه آخر اثر پائول دیویس

کتاب «سه دقیقه آخر» اثری نوشته «پال دیویس» است که نخستین بار در سال 1995 انتشار یافت. اغلب کیهان شناسان با این موضوع موافق هستند که جنبه های گوناگون پایان جهان هستی، به شکلی در هم تنیده با پیدایش آن در ارتباط است. شاید غافلگیرکننده باشد که اغلب این کیهان شناسان همچنین معتقد هستند که احتمالا در مورد آغاز جهان هستی، اطلاعات بیشتری از پایان آن در اختیار داریم. «پال دیویس» در این کتاب، نه تنها پایانی احتمالی را پیشنهاد می دهد که ممکن است فقط سه دقیقه طول بکشد، بلکه به تعداد زیادی از پایان های احتمالی با زمان های متغیر می پردازد. «دیوید» توضیح می دهد اگر وضعیت خلاء کنونی که به مدت پانزده میلیارد سال اخیر وجود داشته، به شکلی غیرمنتظره به وضعیتی حتی نازل تر تغییر پیدا کند، کیهان ما ممکن است بدون هیچ اخطار قبلی از بین برود.

کتاب سه دقیقه آخر

پائول دیویس
پائول چارلز ویلیام دیویس (Paul Davies‎؛ زاده ۲۲ آوریل ۱۹۴۶) فیزیکدان اهل انگلستان، استاد در دانشگاه ایالتی آریزونا است.او به مؤسسه مطالعات کوانتومی در دانشگاه چپمن در کالیفرنیا وابسته است. علایق پژوهشی او در زمینه کیهان شناسی، نظریه میدان کوانتومی، و اخترزیست‌شناسی می‌باشد.در سال ۱۹۷۰، او دکترای خود را تحت نظارت مایکل جی سیتن و سیگورد در دانشگاه کالج لندن به پایان رسانید. او سپس تحقیقات فوق دکتری خود را در دانشگاه کمبریج گذراند.پژوهش‌های دیویس شامل فیزیک نظری، کیهان شناسی، ...
نکوداشت های کتاب سه دقیقه آخر
With a wide range of conjectures about the ultimate fate of the universe.
با طیفی گسترده از گمانه زنی ها درباره سرنوشت نهایی جهان هستی.
Barnes & Noble

One of the most original science books to come along in years.
یکی از بدیع ترین کتاب های علمی در سال های اخیر.
Amazon Amazon

Wonderfully morbid.
به شکل حیرت آوری رعب انگیز.
Audible

قسمت هایی از کتاب سه دقیقه آخر (لذت متن)
با فراگیر شدن نظریه مهبانگ در ذهن دانشمندان و طرفداران علم، توجه بیشتری به آینده جهان معطوف شد. به خوبی می دانیم که جهان چگونه آغاز شده است اما پرسش این است که چگونه پایان خواهد یافت؟ ما چطور؟ آیا بشر یا نوادگانش به شکل ربات یا از جنس گوشت و خون برای ابد نجات خواهند یافت؟

غیرممکن است که درباره چنین مسائلی کنجکاو نباشیم. کشمکش ما برای بقا بر سیاره زمین، که در حال حاضر بحران های مصنوع بشر آن را فرا گرفته است، حالا که مجبوریم درباره ابعاد کیهانی وجودمان بیندیشیم، معنی جدیدی پیدا کرده است.

ستاره شناسان در خصوص سرنوشت عمومی ستاره ای معمولی ایده های مشخصی دارند و تقریبا اطمینان دارند که خصوصیات پایه ای سیاهچاله ها و ستاره های نوترونی را به خوبی می شناسند؛ اما اگر جهان برای چندین تریلیون سال یا بیشتر وجود داشته باشد، ممکن است آثار فیزیکی نامحسوسی وجود داشته باشد که فقط می توانیم حدس بزنیم درنهایت بسیار مهم خواهند بود.