کتاب بیماری

Illness
تجربه و هنر زندگی 9
  • 10 % تخفیف
    160,000 | 144,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: گمان گمان
    نویسنده:
کد کتاب : 13388
مترجم :
شابک : 9786007289006
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 252
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نامزد نهایی جایزه کتاب ولکام (Wellcome Book Awards) سال 2009

معرفی کتاب بیماری اثر هوی کرل

همه ما در برهه ای از زندگی مان بیمار می شویم. بیشترمان هم بر اثر ابتلا به یکی از بیماری ها غزل خداحافظی را می خوانیم. زندگی همه تا حدی متاثر از بیماری هاست. بیماری و زوال مشخصه های عمومی موجودات زنده اند. پس چرا بیماری، به قول زنی مبتلا به سرطان که نامه ای برایم نوشته بود، «راز کوچک و کثیفی» است که فقط بین بیماران رد و بدل می شود؟ مگر در این راز چه چیزی نهفته است؟ بیمار بودن چه حس و حالی دارد؟ در این کتاب می کوشم پرده از «راز کوچک و کثیف» بیماری بردارم به این امید که افراد در تجربه بیماری احساس بی کسی و تنهایی کمتری داشته باشند.

"بیماری" چیست؟ آیا این یک اختلال فیزیولوژیکی، یک برچسب اجتماعی یا راهی برای تجربه جهان است؟ چگونه دنیای جسمی، اجتماعی و عاطفی فرد هنگام بیمار شدن تغییر می کند؟ و آیا در بیماری می توان بهبودی داشت؟ در "بیماری"، هوی کرل با ترکیب داستان شخصی بیماری جدی خود با بینش و بازتاب هایی که از کارش به عنوان یک فیلسوف به دست آورده است، این سوالات را مورد بررسی قرار می دهد. کارل نشان می دهد که چگونه مفاهیم و زبانی که امروزه برای توصیف بیماری استفاده می شود نامناسب و گمراه کننده است. امروزه به بیماری به عنوان یک اختلال بیولوژیکی موضعی نگریسته می شود، در حالی که تجربه واقعی فرد بیمار، ترس های او، امیدهای او، نحوه تعامل او با دیگران و نهایتا تجربه زندگی او نادیده گرفته می شود. کرل با تمرکز بر تأثیر بیماری بر زندگی بیمار و توجه به تجربه بیمار، نشان می دهد که بیماری یک فرایند تغییر زندگی است نه یک مشکل فیزیولوژیکی محدود. رویکرد تازه کرل به بیماری، برخی سوالات چالشی را در مورد اینکه ما چگونه به بیمار نگاه می کنیم، مطرح کرده و ما را به تفکر بیشتر وادار می کند.

کتاب بیماری

هوی کرل
هاوی کارل مدرس ارشد فلسفه در دانشگاه غرب انگلستان ، بریستول است. کارل برای لیسانس و کارشناسی ارشد در دانشگاه تل آویو تحصیل کرد و دکترای خود را در دانشگاه اسکس دریافت کرد. او مدرس دانشگاه غرب انگلستان بود و بعنوان مدرس ارشد به دانشگاه بریستول نقل مکان کرد و بعداً به جایگاه استادی ارتقاء یافت. علایق تحقیقی او شامل فلسفه پزشکی، پدیدارشناسی، فلسفه مرگ، بیماری و کودکان و فیلم و فلسفه است. کرل برای کارهای خود در زمینه پدیدارشناسی بیماری جسمی، فردی شناخته شده است و پروژه AHRC را در زمینه مفاهیم بهدا...
نکوداشت های کتاب بیماری
If this is what academic self-help can do, long may there be more books like it.
اگر این کاری است که کتاب دانشگاهی خودپروری می تواند انجام دهد، ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا کتابهای مشابهی منتشر شود.
Times Times

The challenge for those who champion philosophy's usefullness is to show how it can fit with the rest of life, not stand as master over it. The Art of Living Series rises to this challenge ...
چالشی که برای کسانی که سودمند بودن فلسفه را نشان می دهند این است که نشان دهند چگونه می تواند با بقیه زندگی سازگاری داشته باشد، نه اینکه صرفا نگاهی از بالا به پایین داشته باشند. این مجموعه این چالش را حل می کند...
The Guardian

As a philosopher, Havi Carel spends her days grappling with questions of mortality. But her theoretical notions on the meaning of life and death were turned upside down when she was diagnosed with a terminal illness - and told she had just 10 years to live.
هاوی کرل به عنوان یک فیلسوف، روزهای خود را درگیر سوالات مربوط به مرگ است. اما هنگامی که به یک بیماری مهلک مبتلا شد، عقاید او در مورد معنای زندگی و مرگ وارونه شد.
The Independent

قسمت هایی از کتاب بیماری (لذت متن)