کتاب اعتقاد بدون تعصب

In praise of doubt
تجربه و هنر زندگی 15
کد کتاب : 13392
مترجم :
شابک : 9786007289051
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 228
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب اعتقاد بدون تعصب اثر پیتر برگر

قرار بود مدرنیته در جهانی عقلانی و سکولار که دین در آن به حاشیه رانده شده است، راهنما و طلیعه دار باشد. برخی حتی پیش بینی می کردند که دین به کلی از بین می رود. اما دین نه تنها زنده مانده است - بلکه در دنیای مدرن، رو به رشد و شکوفایی است. با رد پیش بینی ها، ما امروز در دنیای تکثرها زندگی می کنیم که گروه های متنوعی تحت شرایط صلح مدنی و در تعامل اجتماعی همزیستی می کنند. با این حال، این موقیعت خالی از تنش نیست. چگونه می توانیم با مسائلی اخلاقی مانند سقط جنین یا همجنسگرایی برخورد کنیم وقتی گروه های مختلف با دیدگاههای کاملا متضاد، برمخالفت خود پافشاری می کنند؟ و چگونه فرهنگ در مواجهه با چالش بنیادگرایی تهاجمی، انسجام خود را حفظ می کند؟ پاسخ این سوالات، به گفته پیتر برگر و آنتون زیدرولد، «شک» است. نه شک احمقانه ی نسبی گرایانه که در موقعیت های مختلف ما را در تصمیم گیری ناتوان و منفعل کند، بلکه استفاده عملی از شک و تردید است که به ما این امکان را می دهد تا جسورانه و با اعتقادات اخلاقی محکم به پیش برویم، بدون آنکه مخالفان مان را دشمن بپنداریم. چطور ما چه در مقام فرد و چه جامعه می توانیم این نقطه تعادل سهل و ممتنع را بیابیم؟ این کتاب به این پرسش پاسخ می دهد. «اعتقاد بدون تعصب» سفری هیجان انگیز از تاریخ مدرنیته، دین، ظهور روانشناسی، مارکسیسم، و چالش فکری نسبیت گرایی، شکست توتالیتاریسم و بنیادگرایی به عنوان یک اختراع مدرن را پیش روی خواننده می گذارد. و در نهایت توضیح می دهد که چرا حقیقت، حتی حقیقت مذهبی، برای رشد و بالندگی، به شک و تردید نیاز دارد.

کتاب اعتقاد بدون تعصب

نکوداشت های کتاب اعتقاد بدون تعصب
This book addresses, both broadly and individually, how to balance dedication to strong religious and moral beliefs, while simultaneously being objective and discerning. This book grapples, in a thoughtful, entertaining way with these and other meaty philosophical questions.
این کتاب ، چه بصورت گسترده و چه به صورت موضوعی، به چگونکی برقراری تعادل میان اعتقادات شدید مذهبی و باورهای اخلاقی که ممکن است بایک دیگر متضاد ومخالف باشند، می پردازد. این کتاب ، با روشی هوشمندانه و سرگرم کننده با سوالات اساسی فلسفی گلاویز می شود.
Reference & Research Book News

قسمت هایی از کتاب اعتقاد بدون تعصب (لذت متن)
به طور خلاصه ، می توان به چیزهای بزرگ و مهم یا کوچک و بی اهمیت شک کرد. فرد می تواند در مورد خود ، جهان و یا خدا ، شک و تردید داشته باشد. آنچه در این موارد مشترک است این است که آنها می پرسند که آیا چیزی یا شخصی قابل اعتماد ، معتبر و معنادار است - یعنی اینکه آیا یک چیز یا یک شخص "حقیقت" است. به عبارت دیگر ، شک و حقیقت درباره ی روابط است.