کتاب چگونه ذهن زیبایی داشته باشیم؟

How to Have a Beautiful Mind
کد کتاب : 115918
مترجم :
شابک : 978-6227562446
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 228
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب چگونه ذهن زیبایی داشته باشیم؟ اثر ادوارد دوبونو

از طریق آرایش ذهنی و قدرت تفکر خلاق، برای جذاب‌تر شدن استفاده کنید. همه‌ی ما پول هنگفتی برای لباس، لوازم آرایش، رژیم غذایی و تمرینات ورزشی- حتی جراحی پلاستیکی – هزینه می‌کنیم تا جسم‌مان را جذاب‌تر کنیم، ولی به نکته‌ای بسیار مهم یعنی داشتن «ذهن زیبا» که جذابیت واقعی را بیشتر می‌کند و هیچ هزینه‌ای ندارد، توجه نمی‌کنیم.
اهمیتی ندارد که ظاهرا چقدر عالی هستید، اگر ذهنی ضعیف داشته باشید، امیدی به تحت تاثیر قرار‌دادن دیگران نداشته باشید. به بهره‌ی هوشی بالا، داشتن دانش فراوان و یا ثروت زیاد نیاز ندارید. تمام آنچه نیاز دارید خلاقیت، تخیل و همدلی است. ادوارد دوبونو با شهرت جهانی، تمام فنونی که همه‌ی می‌توانند یاد بگیرند را در این کتاب به صورت «تغییر روش تفکر افراد» با زبانی روشن و عملی به شما نشان می‌دهد که چگونه با روش‌های ساده، مردم را تحت تاثیر قرار دهید. تا زمانی که پیشنهاد‌های او را به کار نبندید نمی‌توانید باور کنید که چگونه ممکن است زندگی شما به کلی دگرگون شود.

کتاب چگونه ذهن زیبایی داشته باشیم؟

ادوارد دوبونو
ادوارد دوبونو (Edward Charles Francis Publius de Bono)، نویسنده و متفکر اهل مالت است.ادوارد دوبونو (Edward de Bono) در سال ۱۹۳۳ در مالت به دنیا آمد. او در زمان جنگ جهانی دوم در دانشگاه مالت در رشتهٔ پزشکی تحصیل کرد. سپس با کمک‌هزینه تحصیلی رودس، به دانشگاه آکسفورد رفت و با دریافت مدرک افتخاری در رشته‌های روانشناسی و علوم طبیعی و مدرک دکترای فلسفه از آن دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او همچنین دارای مدرک پی‌اچ‌دی از دانشگاه کمبریج و کارشناسی ارشد از دانشگاه مالت است.
قسمت هایی از کتاب چگونه ذهن زیبایی داشته باشیم؟ (لذت متن)
چگونه گوش کنید شنونده ی خوب تقریبا همان قدر جذاب است که گوینده ی خوب. اگر ندانید چگونه گوش کنید نمی توانید ذهن زیبایی داشته باشید. یک شنونده ی خوب نشان می دهد که به آن چه گفته می شود توجه دارد. شنونده ی خوب به گوینده احترام می گذارد. یک شنونده ی خوب نشان می دهد از آن چه می شنود ارزش دریافت می کند و نشان می دهد که نکات باارزشی شنیده است. تمام نکات بالا مربوط به طرز فکرهای واقعی است نه فقط تظاهر در رفتار. مگر این که شما بخواهید تمام مدت خودتان صحبت کنید وگرنه مجبورید گوش کنید. بنابراین، این عمل را خوب انجام دهید و از گوش کردن بهترین وجه آن را در نظر بگیرید. ناشکیبایی حالت شنونده ای که نمی خواهند گوش کند و فقط منتظر لحظه ای است که خودش بتواند صحبت کند بسایر زشت است. این ناشکیبایی معمولا بسیار مشهود و برای گوینده ناخوشایند است. اگر شما نمی خواهید به هیچ کس گوش کنید، پس چرا انتظار دارید دیگران به شما گوش کنند؟ ممکن است احساس کنید آن چه می خواهید بگویید از آن چه دیگران می گویند مهم تر است - ولی احتمالا آن ها چنین نظری ندارند. بنابراین، اگر با دقت و توجه کامل گوش کنید فایده ی بیشتری خواهید برد تا این که با بی صبری فقط منتظر فرصتی باشید که حرف خودتان را بزنید.