کتاب اساطیر هند

Indian Mythology
  • 15 % تخفیف
    250,000 | 212,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: مرکز مرکز
    نویسنده:
کد کتاب : 117960
شابک : 978-9642135431
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : جلد نرم
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب اساطیر هند اثر عباس مخبر

اساطیر را شاید بتوان به‌عنوان نتیجه‌ی اولین و ابتدایی‌ترین کوشش‌های ابنای بشر برای درک و توضیح طبیعت و محیط اطرافشان دانست. در آن زمان، خبری از علوم جدید و تکنولوژی‌های پیشرفته که خصیصه‌های غیر‌قابل‌انکار دنیای امروز هستند، نبود و امکان بررسی دقیق پدیده‌ها، به گونه‌ای که امروزه ممکن است، وجود نداشت. در نتیجه، انسان‌ها در آن دوران، دست‌به خلق اسطوره‌هایی همچون خدایان، موجودات افسانه‌ای، قهرمان‌هایی با قدرت فرا‌انسانی، نیمه‌خدایان و مکان‌هایی خارق‌العاده با ویژگی‌های فراطبیعی و مانند این‌ها زدند و از این طریق، رویدادها و پدیده‌های دنیای اطراف خود را فهمیده و توضیح دادند. این اساطیر شاید در ابتدا، تنها برای این، مورد استفاده مردم مناطق مختلف قرار می‌گرفتند، اما با گذشت زمان و شکل گیری کشور‌ها و تمدن‌های عظیمی همچون بابل، یونان، روم، ایران، چین، هند و تمدن‌های دیگر، این قصه‌ها و روایات اسطوره‌ای تبدیل به قسمتی جدانشدنی از تاریخ و فرهنگ این ملل تبدیل شدند و هرکس که قصد بررسی و مطالعه در رابطه با این تمدن‌ها را دارد، چه از داشجویان و پژوهش‌گران حوزه‌ی تاریخ و فرهنگ باشد و چه صرفا علاقه‌مند به این مباحث، ناگزیر است که به کاوش در اساطیر هر یک از این تمدن‌ها بپردازد.
یکی از ممالکی که در طول تاریخ پر‌تحول آن، افسانه‌ها و داستان‌هایی از این قبیل بسیار مشاهده می‌شود سرزمین پهناور هند است. در این کشور علاوه‌بر اقوام گوناگون، زبان‌های مختلف‌ و ادیان بی‌شمار، اساطیر فراوانی و جالب توجهی نیز به چشم می‌خورد که هر‌کدام از آن‌ها‌، علاوه‌بر داشتن جذابیت داستانی و روایات هیجان‌انگیز، دارای لایه‌های بسیار عمیق و فلسفی هستند و فهم صحیح آن‌ها، سال‌ها مطالعه و بررسی دقیق را می‌طلبد. کتاب «اساطیر هند» اثر عباس مخبر، مترجم و اسطوره‌شناس ایرانی، یکی از کتب مهم و ارزشمند در این زمینه است. این کتاب به روایت اساطیر مشهور کشور هند و فراز‌و‌نشیب‌هایی که شخصیت‌های اسطوره‌ای آن‌ از سر می‌گذرانند پرداخته و لایه‌های مختلف این قصه‌ها را با ارجاع به منابع معتبر نقل می‌کند. از این جهت، خواندن این کتاب می‌تواند به هر‌کس که به اساطیر و تاریخ و فرهنگ کشور هند علاقه‌مند‌ است، بسیار مفید و لذت‌بخش بوده و خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای مخاطبانش رقم زند.

کتاب اساطیر هند

عباس مخبر
عباس مخبر (متولد ۱۹ تیرماه ۱۳۳۲ در سیوند)، مترجم و اسطوره‌شناس ایرانی‌ست.عباس مخبر در سال ۱۳۳۲ در سیوند متولد گردید، تحصیلاتش را در دبستان منوچهری سیوند آغاز نمود و پس از اخذ دیپلم وارد دانشکده نفت شد. پس از آن به دنبال فیزیک رفت و بالأخره دوره کارشناسی جامعه‌شناسی را در دانشگاه پهلوی گذراند. سپس فوق لیسانس همین رشته را گرفت. پس از آن مدرک کارشناسی ارشد زبان‌شناسی را در سال ۱۳۶۸ از دانشگاه تهران دریافت کرد. عنوان پایان‌نامه او، «کند و کاوی در برنامه‌ریزی زب...