کتاب آمریکائی آرام

The quiet American
کد کتاب : 11837
مترجم :
شابک : 978-9644871245
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 259
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1955
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب آمریکائی آرام اثر گراهام گرین

آمریکایی آرام [The Quiet American]. رمانی از گراهام گرین (1904-1992)، نویسنده انگلیسی، که در 1955 انتشار یافت. نویسنده، در پی اقامت خود در مالزی و هند و چین، از مشاهدات خود به عنوان خبرنگار جنگی استفاده کرده، ضد امریکایی بودن خویش را در قالب اثری طنزآمیز، ابراز می­دارد. و در حالی که ارتش فرانسه در هند- چین در حال جنگیدن با ویتنامی هاست ، در سایگون ، جوانی آمریکایی و باهوش به نام پایل، شروع به انتقال کمکهای اقتصادی به "نیروی سوم" می کند. فاولر ، راوی و خبرنگار خارجی فصلی ، گرفتار بین استعمارگران فرانسوی و ویتنامی ها ، خاطرنشان می کند: "تا به حال کسی را ندیده بودم که برای همه مشکلاتی که به وجود اورده است، انگیزه ی بهتری داشته باشد." هنگامی که سیاست های پایل جوان خون به پا می کند، فاولر نمی تواند خود را کنار بکشد. اما انگیزه های فاولر برای مداخله ، هم برای پلیس و هم برای خودش مشکوک است ، زیرا پیش از این پایل معشوقه ویتنامی اش را از چنگش درآورده است. "آمریکایی آرام" نقدی است تند و سرشار از خشم که در شکلی استعاری از طرف یک استعمارگر کهنه‎کار به یک جهان‎خوار تازه کار وارد می‎شود.

کتاب آمریکائی آرام

گراهام گرین
هنری گراهام گرین (به انگلیسی: Henry Graham Greene) (زاده ی ۲ اکتبر ۱۹۰۴، درگذشته ی ۳ آوریل ۱۹۹۱) رمان نویس، نمایشنامه نویس، منتقد ادبی و سینمایی و نویسنده ی پرکار داستان های کوتاه انگلیسی بود.او در طول عمر طولانیش در غالب معرکه های سیاسی و انقلابی گوشه و کنار جهان حاضر و ناظر بود و ماجراهای داستان هایش عمدتا در متن همین وقایع قرن بیستم می گذرد، آثاری که ابهامات انسان نوین در این دنیای ناآرام را نشان می دهد.محصول کمابیش هفتاد سال قلم زدن او ۶۴ کتاب است: از جمله ۲۸ رمان، ۴ زندگینامه ی خود نوشت،...
نکوداشت های کتاب آمریکائی آرام
No serious writer of this century has more thoroughly invaded and shaped the public imagination than Graham Greene.
هیچ نویسنده جدی دیگری در قرن بیستم، بیشتر از گراهام گرین توهم عامه را مورد حمله قرار نداده، و به آن شکلی جدید نداده است.
Time Time

قسمت هایی از کتاب آمریکائی آرام (لذت متن)
معصومیت نوعی جنون است.

دیر یا زود شخص باید طرف یکی را بگیرد. اگر قرار باشد انسان بماند.

همیشه همینطور بوده است، وقتی به بیابان فرار می کنی سکوت است که در گوشت فریاد می کشد.