کتاب نقاب مرگ سرخ

The Masque of the Red Death
مجموعه داستان کوتاه
کد کتاب : 122516
شابک : 978-6228054254
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 60
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نقاب مرگ سرخ اثر ادگار آلن پو

نقاب مرگ سرخ دربارهٔ هراس از مرگ است و از بروز طاعونی همه‌گیر به نام «مرگ سرخ» در کشوری ناشناخته سخن می‌گوید که مبتلایان به آن بر اثر خونریزی‌های جلدی شدید، بویژه در ناحیهٔ صورت در عرض نیم ساعت می‌میرند و شاهزاده پروسپروی جوان برای فرار از مرگ، خود و هزار نفر از دیگر نجیب‌زادگان ثروتمند را در بخشی از کاخ پادشاهی پنهان می‌سازد و بدون توجه به درد و رنج دیگران در بیرون به خوشگذرانی در محیط امن درون کاخ خود مشغول می‌گردد و جشن بالماسکهٔ باشکوهی را برای سرگرمی بیشتر ترتیب می‌دهد. اما ناگهان مرگ سرخ در قالب شبحی نقاب‌دار در میان آن جمع ظاهر شده و همگیشان را به کام مرگ می‌کشاند.

کتاب حاضر گردآوری و ترجمه‌ی داستان‌هایی با عنوان "The masque of the red death" اثر ادگار‌آلن پو و "The Outsider" اثر هواردفیلیپس لاوکرفت و "The Storm" اثر مک‌نایت مالمر است.

کتاب نقاب مرگ سرخ

قسمت هایی از کتاب نقاب مرگ سرخ (لذت متن)
مدت ها بود مرگ سرخ کشور را به ویرانی کشانده بود. هیچ بیماری واگیردار دیگری تا آن زمان بدین حد کشنده و ترسناک نبود. خون نماد آن و جنون و خوفناکی ،خون مهرش بود دردهای شدید، سرگیجه ی ناگهانی و به دنبال آن خونریزی مفرط از منافذ تا سرحد مرگ. لکه های قرمز روشن روی بدن به ویژه صورت قربانی مانعی بود که سد راه کمک و ابراز همدردی همنوعان نسبت به بیمار می شد کل بیماری از حمله ی ناگهانی پیشرفت تا خاتمه ی آن بیش از نیم ساعت طول نمی کشید.