کتاب تاریخ فلسفه غرب 1

History of western philosophy
جلد اول: از آغاز تا ترتولیان
کد کتاب : 124768
شابک : ‭978-6000350789‬
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 271
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ فلسفه غرب 1 اثر شهریار زرشناس

جلد اول کتاب «تاریخ فلسفه غرب» (از آغاز تا ترتولیان) با نگاهی پژوهشگرانه، تحلیلی و انتقادی از یونان باستان تا ابتدای قرون وسطا در سوره مهر به چاپ رسید.این کتاب بر مبنای آرمان‌گرایی انقلاب‌اسلامی و بر پایه تاویل تاریخی (رویکردی بر پایه حکمت معنوی تاریخ) به تحلیل تاریخ فلسفه غرب می‌پردازد. از این منظر، کتاب تاریخ فلسفه غرب با تمام تاریخ‌های فلسفه که پیش از این نگارش شده، متفاوت است.
بخش اول کتاب با عنوان «تاریخ تفکر غرب باستان» با ۱۸ فصل و بخش دوم با عنوان «تاریخ تفکر غرب قرون وسطی» در چهار فصل و مجموعا در ۲۶۷ صفحه برای علاقمندان، دانشجویان رشته فلسفه و علوم اجتماعی، طلاب و اساتید تهیه و تدوین شده است.

کتاب تاریخ فلسفه غرب 1

شهریار زرشناس
شهریار زرشناس (زادهٔ ۱۳۴۴ در تهران) روزنامه‌نگار و پژوهشگر ایرانی حوزه ادبیات، فرهنگ، سیاست و فلسفه و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است. او برادر زهره زرشناس است.شهریار زرشناس در خانواده‌ای آملی در تهران به دنیا آمد. او در اروپای شرقی (یوگسلاوی) در رشته‌های فلسفه و روان‌شناسی تحصیل کرده ولی به گفته خود به دلیل ناتوانی در سازگار شدن با آن فضای دانشگاهی بخشی از تحصیلاتش را رها کرد. او از نویسندگان ماهنامه سوره در دوران سردبیری مرتضی آوینی بوده‌است. زرشناس...